18 juni

Idag har jag vart uppe me tuppen, Noel vaknade 6 o ville ha välling o sen var de knappt nån ide att somna om.. Fick väckt Melwin först på 5:te försöket, ganska morrontrött... fick alla gjort oss iordning och missade inte bussen idag heller, de e bra... Lämnade Melwin, tog en långpromenad, o nu snart e de dax att hämta Melwin igen.
Sen bär det av hemmåt, ska laga mat, idag blir det fisk, kokt torsk i stuvning med potatis o morötter, jättegott...

Sen som varje dag e det tvätt att ta hand om.. jag hatar att tvätta, hos oss e de minst 1 maskin om dagen, oftast två.. förstår inte vad allt kommer ifrån..

Noel sover på soffan, han har fått torsk i munnen som det heter, "svampinfektion" det blir liksom inte bättre heller, ja försöker ge han lite ramlösa då o då o penslar hela munnen, troligen får jag åka till BVC imorrn o kolla om det finns nåt annat man kan ge..
Ikväll kommer Gabriel igen efter jobb i Vemdalen.. planering inför midsommar ska göras, kul.

Kollat på "nannyn ser dig" idag... hon verkar vara riktigt duktig me barn och me föräldrar den tjejjen, dr Tania.. Ett programm man lär sig väldigt mkt på som förälder tycker jag.. Många bra tips...  
Men de e ju såå svårt att följa alltid, de e inte så lätt att ignorera sitt barn när dom får utbrott mitt på stan eller i en mataffär. Men visst, egentligen borde man vara så stark att man kunde göra det, då kanske dom inte får fler utbrott, ja ja sånt kan man prata om i en evighet..  Det finns mkt att lära om barn, ibland e de klokare än vi...





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?