Tisda´

Japp, ida försov sig Melwin o Gabriel, jag vaknade 8 o då blev det fart här hemma... Melwin med sitt jättebra morgonhumör, tyckte inte alls det var så kul med stress direkt på morgonen..
Iväg kom dom och hann till dagis i tid..
Jag och Noel har tagit det lugnt, men nu ska här sättas fart, nu ska en maskin tvätt hängas, jag ska damsuga och plocka ordning lite där nere sen kl 12 kommer Gabriel o hämtar oss o kör oss till stan.
Där ska jag gå några ärenden och sen träffa mamma, ska kolla om jag hittar ett Dagis-set till Melwin, det blir troligen ett Didrikssons i år igen, det han hade förra året var super..
Igår fick Noel nya vinterkängor, ha ha ha va kul, han tyckte inte det var så lätt att gå med klumpiga saker på fötterna.. Men han lär väl sig så småningom..

Igår åkte vi med mamma hem en stund, vi åt där, igår blev det gulasch-soppa med grovt bröd och ost... jättegott, speciellt nu när de e kallt ute. Barnen badade och Gabriel hjälpte mamma ut med vinterdäcken till hennes bil..
Här e annars väldigt lugnt nu, denna helgen e lugn, vi ska städa och göra det fint tills 1:a advent.. Men nästa helg på fredagen e vi bjudna på fest, den 5.e hemma hos Mikael o Ela, ska bli riktigt kul.. Johan, Helena, Lina o Andreas kommer åxå..
Sen den 13:de e det glöggkväll hos oss och det rullar på, snart e det jul, det går såå fort...

Vi ska till Gekås, där ska vi handla alla barnens julklappar... Melwin önskar sig allt, men vi kommer nog satsa på en bilbana, han gillar att bygga ihop saker nu.. Lego e åxå en storfavorit..

Nepp nu ska ja ta tag i saker, idag ska ljusen betalas, så får vi dom om ca 2 veckor.. Längtar... Några ska vi ge bort i julklapp..
Klockan går alldeles för fort när man sitter vid datorn..



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?