Nöjd....

E jag med denna dagen... Har fått gjort väldigt mycket.. Annika o mamma kom 18 och vi har ätit gott tjatat och fikat... Melwin har vart väldigt uppspelt hela kvällen, han har velat åka hela tiden, han vill till Oliver... Han var så glad över denna resan, han har vart med mormor en gång innan och då gick det jättebra... Självklart blir det väldigt tomt utan honom... Men vi vet att han har det bra och pratar med honom ofta, men oftast har han inte tid att prata med oss. Och det e ju egentligen positivt för det hade vart jobbigare om han hade gråtit och gnällt efter oss och liksom längtat hem, då hade man ju mått dåligt o velat ha hem honom direkt..
Vi fick massor med pussar o kramar innan han åkte och nu hoppas vi att han kommer ha riktigt kul..

Och gissa vad....... Annika erbjöd sig att ta Noel på fredagkväll... gissa om vi blev glada, jag och Gabriel kommer ha en kväll/natt för oss själva..... Tack Annika... Vi ska mysa, gå på restaurang och kanske bio.... Jag kan ärligt inte komma ihåg när vi hade en sån kväll sisst... Det ska bli underbart, och så får man faktiskt säga, även om vi älskar barnen över allt annat så e det faktiskt skönt och få en kväll med egen tid.... Tror alla småbarnsföräldrar behöver det ibland...

Imorrn ska jag allafall till stan, kanske ska ja träffa Lina på en fika eller gör nåt annat... annars ska ja till stan iallafall... Jag har kollat ut 2 jackor så imorrn ska jag kolla vilken som jag trivs bäst i... Ska även kolla upp vad man kan köpa till lillprinsens 1 årsdag...  Åhh 1 år o så stor redan, va tiden går.... Han e världens charmtrol nu och gosar o pussas hela tiden, hör han musik dansar han och klappar händerna, lille gossen...

Nu ska jag snart börja träna stenhårt, det ska ta ca 7 veckor för mig om jag följer ett program noga med kost och träning, jag vill verkligen få ordning på kroppen nu... Så nu ska jag ladda... Snart e det dags för mig att skärpa mig...

Ingen bra början ikväll, för vi sitter här o käkar popcorn och planerar fredagen...


En riktig solskenshistoria.....

Mamma berättar igår att Kalle-Ponken e borta, att han flugit ut och troligen e död... Vi åker till skogen och plockar mossa o svamp mm mm och på kvällen letar vi efter lilla söta fågeln, ropar på honom bakom träd o buskar i mammas område, för han svarar när man pratar med honom... Ingen pippi svarar, ingen pippi syns, mamma e lessen och ja med, Kalle-Ponken som alltid visslar och finns där när man kommer, det var så tomt när han inte satt där vid sin bur... allafall vi tror att det e kört att han blivit uppäten eller nåt... Men jag ringer polisen och gör en anmälan på honom...
Gissa vad, idag ringer polisen mamma o säger att en tjej hittat fågeln och att han sitter i en bur i en lägenhet på mammas område, så glad mamma  blev, mamma hämtade honom och nu sitter han i sin bur o tjattrar igen, he is back....
Han blev glad att komma hem igen och kommer troligen inte lämna sin bur igen ha ha ha
Vilken skräckupplevelse det måste ha vart för lilla pippin... Men han e pigg och gla´ och denna veckan ska ja o Gabriel vara fågelvakter...   Så gärna så...

Ne nu ska ja kolla lite mer på nätet sen e det dags för sängen, inatt har jag nog hostat mer än jag sovit... Hoppas det blir bättre inatt, behöver lite sömn....

GoNatt












  lina  

vad är det för program?

Datum: 2008-10-21 / Tid: 06:45:10
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/
  johanna  

Ja ska bli medlem i viktklubb.se där kan man skriva in sin vikt och hur mkt man vill gå ner, så får man en personlig kontakt som lägger upp ett program åt en och en träningside, Så i mitt fall skulle det ta ca 7 veckor att komma iform..

Det kostar att vara medlem och få hjälp men det kan det vara värt.

Datum: 2008-10-21 / Tid: 07:50:11
URL/Blogg: http://johannaandthefamily.blogg.se/
  lina  

Absolut!

Jag har själv tänkt på viktväktarna :-) Nu ska vi till Lalandia ju..vill man ju inte se ut som en blek valross hahaha...vi kanske kanske komma ut på torsdag?

Datum: 2008-10-21 / Tid: 18:10:25
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?