Somnade...

Jag somnade igår framför Tv´n och jag som skulle ha bloggat igår kväll... Vi hade en riktig myskväll igår, massa tända ljus och tänd brasa, det var varmt dock, men väldigt mysigt.. Synd bara att jag somnade redan 22.. Jag missade till o med vem som åkte ur Idol.. Så e det när man e konstant trött..
Melwin var dålig igår, när jag kom till dagis för att hämta honom låg han och sov i en fotölj, med feber.. stackaren, vi tog bussen till stan och han piggnade till, vi gick till Herbert´s o fikade med Annika o Johan... Vi stannade där till 17.30 då kom Gabriel o tog en snabbfika sen åkte vi hem... Melwin fick en Riddare & Häst från butiken brevid Herbert´s dom har massa kul för barnen.. Den var han väldigt stolt över..
När vi kom hem gjorde Gabriel pannkakor, men innan dom var klara låg Melwin i hög feber på soffan och sov, så han åt inget heller.. Sen kom det folk o kollade på vår säng och köpte den, såå skönt att den e borta med... Bara resten kvar...
Dom tappade sin bilnyckel så här gick dom med tända lyktor och letade på grusgången och med grannens hjälp kom den till rätta, undrar vad som hänt annars, det såg lite kul ut..

Sen var det Idol och Oskyldigt dömd med Mikael Persbrant, en riktigt bra serie, allafall de 2 första avsnitten..  På Idol vet jag inte riktigt vem av tjejerna som e min favorit men jag gillar Linda (som åkte ur) fasen hur röstar folk... Jazmina är åxå bra... Men det är så tidigt ännu, så man vet inte... Ingen riktig ----wow favorit ännu...


Idag e Melwin hemma, men han e feberfri och pigg, det sa han när han vaknade, Mamma: nu har jag sovit såååå länge så nu är febern borta, ha ha sötis... hoppas att han inte blir febrig igen...

Sen sa han Mamma: Visst att vi skulle äta pannkakor och titta på Tarzan och mysa idag.... JA sa jag fast det var igår.... Men det finns sparade pannkakor till honom som han får sen till frukost...


Jo, jag fick en bra ide´från  äntligen hemma nämligen denna-    <i>Gör barnens namn till kuddar.</i>
Sy kuddar i olika färger med bokstäver på, Barnens namn kan ju vara coolt då kan man välja vilka färger man vill och få en snygg kombination, för barn älskar ju kuddar, allafall mina, dom ligger alltid överallt på golvet, inte där jag lagt dom fint i sängen, utan dom ska byggas med eller busas med.. Så nu ska jag köpa ett slitstarkt tyg och försöka få till det..
Självklart ska det vara dragkedja i dom så att man kan tvätta vid behov...

Annars så känner vi oss ganska så klara här i lägenheten, nu e det bara den andra kvar.... Alltså vår gamla som ska städas... Får se om jag kan gå dit senare och börja lite...

Nu ska här sättas fram frukost, sen har vi inte så mkt planerat... vi ska laga mat till Gabriel, idag blir det
Torskfile´med kokt potatis, hollandaise´sås och kokta morötter... Jättegott.. En av melwins favoriträtter...




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?