Sammanfattning 24-26 April...

Vi har verkligen haft fullt upp så jag har inte suttit många minuter vid datan denna helgen, därav inget nytt i bloggen...

24-april Jag gick av mitt nattpass 7.30 var hemma 7.40 la mig direkt o somnade o vaknade igen 09 eller jag hade ställt klockan på 09, kom upp 09.15, fyy va seg jag var..
Gjorde mig iordning direkt o kl 10 kom Gabriel o barnen, vi kom ifrån mamma vid 10.20... stannade snabbt på McDonald´s o köpte varsin hamburgare o kaffe.. Sen körde vi till GBG...
Var framme 11.25 o vi hade tid 11.30 så när vi kom dit behövde vi inte vänta alls länge på att få komma in...
Vi fick en jättego BM o hon gick igenom hela bebisen kollade allt, förklarade o s fick vi då veta att allt var bra, allt var precis så långt utvecklat som det skulle va, hon kollade gomspalt,hjärnan,ryggraden,urinblåsa,magsäck,svalg,hjärta,fingrar,tår ja precis allt, det var jättekul o se..
Sen skulle hon kolla könet... men de gick inte riktigt lika bra, bebis låg med rumpan till, så hon grejade o puttade på bebisen men så bestämde hon sig för att ta en emellan oss, så vi fick gå ut o vänta en stund o sen gå in igen...
Så efter ca 10 minuter fick vi veta... (men det skriver jag inte här, inte ännu allafall, får se hur länge jag kan hålla mig)
Så vi var supernöjda, fick ju ligga o kolla in vårat mirakel i nästan 40 minuter, supermysigt... Bebis räckte ut tungan vinkade, o svalde mängder med fostervatten...
Efter det körde vi o parkerade i stan, gick först en stund på 5:an huset o sen gick vi vidare..
Shoppade lite... Jag köpte 2 st amningsBH:ar o Gabriel hittade ett par snygga skor, Melwin o Noel fick en film o såpbubblor.. vi köpte Namngivningspresent till Axel o en filt, en pyamas o body till bebisen, sen köpte vi 2 set me body o byxa på PO.P fasen va dyrt 790 kr men med rabattkupongerna jag fick av Lina så blev det 590 kr...
TACK LINA.... :-) Vi åt god lunch åxå, pepparbiff med pepparsås o pommes o en salladsbuffé..
Sen vig 16-tiden åkte vi hem igen...
Melwin tyckte det var kul, han var nog lite chockad av storstaden, de e inte riktigt vad han var van vid..

På kvällen var vi hos mamma o käkade grillat o så åkte vi hem vid 20-tiden, mest för att jag var svintrött efter att bara sovit 2 timmar efter nattpasset..
Först åkte vi med en massa färg till Norpan o Ela... Som dom skulle måla huset med hela denna helgen...

när vi kom hem la vi oss alla i sängen o kollade lite Webb-Tv.. jag kommer knappt ihåg men jag deckade nog på 2 minuter... Tom melwin var vaken längre än mig....

25-April Vaknade vid 09, fick sovit ut lite, gott, det behövdes verkligen...
Började göra oss iordning, båda barnen + jag in i duschen, sen fick dom bada i baljan medans jag fixade mig..
Sen gjorde vi oss fina o åkte mot Borås....
Var framme precis prick 13...
Maja var så glad o hade en fin klänning på sig... Vi började med att fira Maja, vi fick en supergod sallad o tårta..
Efter det så var det en lite ceremoni för lille Axel...
O har jag sagt att vi har fått den STORA äran att vara Faddrar till Axel.. Stolta e vi såklart över det..

Detta var ju första gången vi såg lilleman 3½ månad sååå söt o så himla liten 5½kg... men det var troligen för mkt för den lille så han ville inte vara hos mig o Gabriel så mkt, men det får vi ta igen när dom kommer hit på måndag..
Melwin fick äran att öppna Axels presenter, av oss fick han ett halsband med ett guldhänge med bokstav A, o så ett set med bestick från Guldfynd..

Det var en rolig dag, barnen hade ballongkrig med säkert 50 ballonger o busade o höll på i ett... Noel slocknade o sov 1½ timme i vagnen utanför..
Kl 16.30 åkte vi hemmåt igen...
När vi kom hem så fick barnen kvällsmat o lite lördagsgodis o sen nattade jag Noel o även mig själv, hade lite sömn att ta igen.. Sov tills melwin väckte mig idag kl 09...

26-April Gabriel jobbar mellan 11-16 ca så ja o barnen e hemma, Noel har precis vaknat så vi ska gå ut nu... Fixa lite utanför lite o ställa ordning sakerna på uteplatsen, orkar inte städa idag får ta det imorrn på morgonen..

Imorrn får vi ju gäster, ska ut på picknik sen blir det nog grillning åxå.. Sen ska ja jobba natten..

TYVÄRR ligger kameran i bilen så inga bilder till detta inlägg men det kommer ett kollage ikväll de lovar jag..
Så, sån har vår helg vart... full rulle...
Nästa helg ska vi packa massor med saker o köra till huset..

Ha en bra söndag alla...





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?