Vart ska man börja...

Undrar jag nu när jag inte har vart inne o skrivit på länge, det har vart ganska så jobbiga dagar.. Barnen har vart sjuka o jag har åxå vart kass.. Kände i söndags att fasen.. e det min tur nu.. Har nog aldrig haft så ont i halsen i hela mitt liv, hemskt.. Jag har inte gjort så mkt mer än att bara ligga på soffan o kollat Tv, imorse känndes det lite bättre och vad skönt det var, de e inte kul o vara liggandes..
MEN det har ju hänt en del saker ändå.. Nu e alla bilderna i mammas data som jag skulle lagt in, men det får jag ta imorrn eller nåt.. Nu skulle jag egentligen jobbat natt men när jag pratade med chefen så blev jag i stort sett förbjuden att gå till jobbet, jag kunde knapt få fram ett ord utan att hosta o tappa talet och med en sån smitta får man inte gå till jobbet, så dessa 3 nätterna kommer jag vara borta, ska förmodligen jobba in dom sen..

Helgen har vi ju som sagt spenderat hemma hos mamma, vi har vart ute på sköna promenader varje dag och bara tagit det lugnt.. I söndags åkte vi hem o Gabriel kom hem när jag låg i feber på soffan o sov ihopkrupen.. Melwin har mått bra länge nu och har energi till tusen, Noel har fått 3 nya tänder så han har vart lite grinig och såklart risig i magen.. (inte kul) Melwin går nu sin sissta vecka på sitt nuvarande Dagis.. Han leker och har kul varje dag och har nog inte riktigt förstått vad som ska hända.. Men vi e positiva..

Igår låg jag på soffan, mest hela dagen, Noel var såååå underbar, han anade nog att mamma inte var så bra... Jag gick bara upp i nödfall, det var när Noel skulle ha välling eller byta blöja och såklart lägga sig o byta kläder mm mm Annars låg jag och kurerade mig, Noel var omkring mig och lekte med sina eksaker, pusslade tittade lite på bolibompa och busade med mig..  Han var glad och snäll hela dagen.. När Gabriel kom hem tog jag o bytte från morgonrock till kläder o vi åkte snabbt till stan för att handla det viktigaste..
Blev helt matt av att gå i mataffären.. vi åt en supergod soppa och sen deckade jag på soffan...

Idag... Upp tidigt... neeeeeeej.., Gabriel fick tjata på mig rätt mycket.. Men jag kom upp tillslut..
Gjorde oss iordning o åkte till stan, lämnade Melwin på dagis o Noel hos mormorn sen åkte vi på Ultraljudet.. Så himla mysigt det var, vi fick titta på miraklet i en halvtimme och Eva som gjorde ultraljudet var jätteduktig gick igenom allt och förklarade precis allting och det ser ut precis som det ska, SKÖNT, ska lägga in bilder imorrn...
H-n  sög på tummen, kliade sig i ansiktet hela tiden och sprattlade med fötterna som låg i kors.. Var väldigt sprattlig höll på o grejja med olika saker där inne..
Enligt alla mått och uträkningar så ska bebisen komma den 26 JULI det e 3 dagar + så det var inte många dagar som skilldes o det e ju alltid skönt..
Nu e vi lyckliga o glada att allt var bra och ser fram emot ännu en liten i familjen...


Sen lämnade Gabriel mig hemma hos mamma, jag var rastlös efter att ha legat i 2 dagar.. Så jag tyckte vi skulle åka till Gekås... Det gjorde vi...
Annika som åxå vart hemma o vart sjuk ville åxå åka med... Så kl 12 var vi i Ullared..
Kollade först lite i affärerna utanför.. Noel fick ett par fina Kavat-skor, Vårskor kan man väl kalla det, han blev så glad och har övningsgått i dom inne på Gekås idag..
Hittade inte alls mkt på gekås, tycker sortimentet idag var väldigt dåligt, köpte det vanliga, hygienartiklar ,godis, lite kläder till barnen, en sagoCD till barnen och lite annat smått... Hittade varken mammakläder eller skor, såå tråkigt.. Men tur att H&M finns allafall.. 
Kl 16.3o kom Gabriel o Melwin, Melwin skulle handla leksaker för pengarna han fått av farmor i födelsedagspresent och fick ihop en hel Gekåspåse.. ha ha han var sååå lycklig.. 
Han fick en Spidermanfigur med spindelnät, en Monstertruck, ett fiskdammen-spel och ett klock-pussel, där han ska lära sig klockan, av någon anledning så e klockan väldigt intressant just nu.. 

Imorrn ska jag skärpa mig och lägga in bilder från veckan som varit, har vart ganska dålig på att ha med kameran, men nårra fina på barnen finns allafall.. Som alltid.. 

Nu ska jag in i duschen och sen direkt i sängen.... 

Gonatt

Ohhhh vad kul att våran Kronprinsessa ÄNTLIGEN förlovar sig... längtar efter ett kungligt bröllop i Sverige.. Ni som känner mig väl, vet hur intressant jag tycker detta e... Kungligheter ha ha ha ha ha 
lite nördvarning kanske, men jag läser mkt skvaller... ha ha ha  
  Jaqueline  

Åh vad mysigt att fått se bebisen!



Var på gekås förra veckan och hittade i stort sett ingenting. Tre tröjor till Liam o lite tvättmedel... Det var gott för plånboken, men jag ville slösa!!!! =) Ha d gott!

Datum: 2009-02-25 / Tid: 09:50:08
URL/Blogg: http://whistle.blogg.se/
  Karolina  

Hej

Sitter här med en lite orolig Axel på armen och försöker skriva med den andra, det går långsamt. Så det här blir en kort effektiv kommentar.

Först ville jag höra om ni hade tänkt åka till Gotland i påsk. Har några kompisar som ev kommer kring påsk men det är så svårt om både ni och dom kommer samtidigt ( vill ju hinna med er ordentligt om ni kommer) Så i så fall så får dom ta en annan helg. Påsk är ju lite tradition.

Sen så har vi äntligen fått ordning på Jespers schema. Vi kommer komma till Borås natten till den 24:e april och stanna i en vecka.

Tänke fira Maja hos min pappa på lördagen den 25:e och det skulle vara jätte kul om ni kunde komma. Sen skulle vi gärna åka ner och hälsa på er någon av dagarna. Tänkte höra lite hur ni jobbar. Är det bara söndagen den 26:e som fungerar för er eller kan någon vardag funka? Prata lite med Gabriel så kan vi höras av per telefon sedan.



Nu måste jag ta och fixa middag.

Hörs snart igen.

Kramar /Karolina

Datum: 2009-02-25 / Tid: 16:10:31
URL/Blogg:
  ela  

hej!

det var tur att vi inte tog fika idag, jag är helt färdig "slut". Vi ,jobbar, renoverar, jobba, renoverar... osv. men nu sa kroppen ifrån. jag gick upp 5:15 idag för att åka till jobbet sedan kurs på det till 18:00 sedan leo + renovering. jag är slut. det skall bli skönt när renoveringen är klar här inne i huset.

det pratas mycket om Melwin på jobbet, barnen tycker att det skall bli spännande med en till kompis. förresten har ni skickat in något papper om att ni har tackat ja till platsen (Ni måste skriftligt tacka ja, både du och gabriel). För det fanns inget sådant papper på jobbet. Jag bara undra??? Men vi räknar med att han skall börja på måndag i vilket fall som helst. Jag vet ju va eran brevlåda bor ;0) ... KramiZZZZZZZZZZZZZ

Datum: 2009-02-25 / Tid: 19:11:58
URL/Blogg:
  johanna  

Karolina...



Nej, jag tror inte att det blir Gotland över påsk, vi hinner inte ed nåt nu, det e lite svårt med att få tiden o räcka till alltid.. Trist men så e de ju..

Ohh va skoj, att ni kommer då får vi vara med o fira Maja i år, kuuuul.. Vad önskar sig lilltjejjen?? Vi kan absolut en vardag Gabriel sa att han kunde ta ledigt en dag så att vi kan umgås lite, verkligen jättekul o så får vi se lille Axel åxå..



Men den 25:e kommer vi till BORÅS.. Vi får talas vid på telefon o bestämma mer sen..



Hoppas ni alla mår bra på Ön..



Krama barnen o hälsa mannen kraam

Datum: 2009-02-26 / Tid: 14:04:26
URL/Blogg: http://johannaandthefamily.blogg.se/
  johanna  

Ela..

Fyy jag förstår att ni har fullt upp nu, harregud vad ni håller på, hade dött... ha ha

Men man e rätt trött av sig nu när kroppen jobbar för en liten till..

Klart att Melwin kommer på måndag mellan 10-11 vi ska lämna in det skriftliga, det har tagit lite tid för att jag inte vet mitt schema än, blir knäpp på allt man ska fylla i..

Kul att en till lika gammal ska börja samma dag som honom, men han ser fram emot detta nu och jag hoppas det går smidigt o bra på inskolningen..



Vi höres i helgen allafall kram kram

Datum: 2009-02-26 / Tid: 14:07:46
URL/Blogg: http://johannaandthefamily.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?