Medeltidskrogen Clematis..

Ligger i Visby innerstad och är ett helt underbart ställe, dit sitter jag och nästan längtar till nu..
Gänget som hade möhippa för mig i Visby, bjöd mig på en underbar afton just på denna krog. Och jag som älskar allt sånt som har med Medeltiden o göra blev naturligtvis helt såld.. Vi ska SJÄLVKLART till Visby under Medeltidsveckan i år och då ska vi besöka restaurangen där man sitter i mörker på en träbänk, käkar med bara händerna, dricker ur lerkrus o täljer tandpetare med kniv från en vedklamp. Där blir man även underhållen av flera eldsprutare och Jycklare hela middagen.. Självklart e även maten medeltidsinspirerad och den mat vi fick in var supergod..
I år ska även min kära mamma få uppleva detta ställe och det ska bli riktigt kul att visa henne vad Medeltidsveckan har att erbjuda..

Här e lite om min nya Favvokrog i Visby...

Rätten vi käkade var.. Varm Skänktallrik-
 (Bröd, Kål, Revbenspjäll, lammkotlett, nötter) + lite mer var det på, kanske som bonus.
 Dryck- Hel kanna vin + en massa saffrans-supar jag fick av bartendern, bara för att jag var 
 bruden, utklädd till prinsessan Leia.. ha ha ha -snyggaste prinsesskronan i finaste lila.. 



Här e lite bilder...








Fler bilder och information hittar ni på
www.clematis.se

det gick inte att sno bilder från hemsidan...
Är man på Gotland tycker jag att denna krog e ett måste..

Tack igen tjejerna som var med mig på möhippan, blir så glá när ja tänker på det igen..



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?