Sissta natten...

Och sen e jag ledig i 12 dagar..... harregud vilken skönt schema jag har fått.... Nu ska jag bara mysa me barnen vi har lite bak planerat tillsammans med mormorn och sen blir det säkert en hel del promenader... För att röra på sig e aldrig helt fel.. Vi ska även jaga nytt boende, känns som att jag tjatar om det konstant nu men de e ju så när man e mitt upp i det..
Idag vaknade jag vid 13-tiden, mamma o Noel väckte mig.. Vi käkade lite och sen gjorde vi oss iordning, åkte till Blomsterlandet och kollade lite... Fanns verkligen inget alls kul där.. Snart får dom in vårnytt och då vill man förnya alla sina fönster men alltid tillåter inte plånboken sånt.. Vi gick även in i Zoo-affären o kollade på alla djuren, Noel var mest road av sköldpaddorna, o dom e ju såå söta.. Vi kollade på fiskar, kaniner, fåglar och superäckliga ormar...
Sen var det dags att hämta storebrorsan... O idag fick man en stor bamsekram när man kom, så glad man blir då... Ibland möts man av ett surt ansikte som säger, ja vill inte åka hem nu.... Ja vill leka... O så börjar tjafsandet direkt.. Idag var en perfekt hämtar dag på dagis, glad Melwin... Vi åkte hem till oss, hämtade lite saker, sen tillbaka på stan handlade lite sen gjorde vi middag hemma hos mamma idag igen, det blir lättast så när jag e mit i jobbandet..
Vi åt, Biffar m pepparsås o klyftpotatis, riktig helgmat enligt mig, men sååå supergott...
Noel sover hos mamma inatt för Gabriel skulle börja redan 7 för att ta emot en beställning... Så Melwin får va med pappa på jobbet en stund imorrn innan dagis, det tycker han va skoj.. Grävmaskiner och annat grabbigt..

Nu har jag vart på jobbet ett tag, det e skönt att det e sissta natten nu, jag förstår varför man aldrig får jobba mer än 3 nätter på raken.. För imorrn när jag kommer hem kommer jag decka på mammas soffa o sova till 13-tiden sen kommer jag decka på soffan igen hemma säkert redan kl 20... Det hade aldrig funkat o jobba 4 nätter... Allafall inte för mig...

Nu ska jag kolla runt lite på andra bloggar, gillar mamma-bloggar såklart där man kan läsa om andras vardag och erfarenheter vad gäller trotsiga barn och stressiga dagar för allt e inte bara gulligt me barnen , det e mkt slit emellanåt, men det bra e såå mkt mer...  Det e dom man lever för, det e dom som gör hela livet... Vad gjorde man innan barnen kom till världen...

Återkommer säkert inatt om jag har nåt kul att skriva om... Just nu så känns jag ganska så fantasilös...

Ha en bra onsdagskväll....

  Anonym  

Hej.... Hade ni inte precis flyttat??

Datum: 2009-01-15 / Tid: 19:49:33
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?