Igår o Idá...

JA.... nu e ja vaken el har vart det sen 07-tiden, Noel ropade nog på mig hundra ggr innan jag fick rullat ut ur sängen o ställt mig up, sen tar det nån minut att räta på sig åxå.. Annars har jag sovit fruktansvärt gott inatt, helt slut somnade jag igår, kunde knappt läsa innan för texten blev bara suddig o jag fick lägga ifrån mig min älskade bok..

Noel e superpigg.. Han somnade i vagnen igår o sov ute hos Fredrik tills vi åkte hem runt 23-tiden, sen fortsatte han att sova hela vägen hem till sin säng... 

Melwin sover länge idag, han la sig tom. efter mig igår.. O Gabriel jobar förmiddag ida sen e han ledig o de ska bli väldigt skönt o slippa va ensamn hela dan.. ORKAR inte det.. 

IGÅR.... Var vi i stan... Men ja o mamma åkte till Veddige, dom hade lite rea, men ändå e de dyrt där ute tycker ja, at det överhuvud taget går runt den där affären. 
Blev varsinn kofta till barnen o lite annat smått bara.. 
Efter det åkte vi till stan igen o fikade med Annika o Johan på Herbert´s..  Barnen var tagna av värmen o ja med... 
 Efter ca 1½ timme åke vi till mamma o snart därefter kom Gabriel.. Melwin e i värsta trotsen just nu... har vart det ca 1 vecka o det verkar fortsätta... Lyssnar inte alltså.. Ja ja

Hem, fixade barnen, fixade oss sen drog vi... Till Fredrik I som fyllde 29 igår.. Hurra, hurra hurra...

Där var det kalas, dukat o fint på verandan o fördrink fick alla som kunde dricka alkohol, ja o Gabriel drack Zingo med barnen :-)
Det bjöds på en massa god mat, först, Laxspett, ungspotatis o sallad o sås, (det var förrätt visst, o ja blev mätt) Sen var det fläskfile, potatisgratäng o sallad mm mm.. PROPPMÄTT kan man lungt säga...
Sen var det kaffe o tårta åxå.. Harregud... som att inte det skulle vara nog dukades detfram ett godisbord åxå...
Så mkt go mat... Som Fredriks föräldrar stått o grillat o lagat..
Det var en hel del folk o Melwin blev snabbt kompis med Fredriks systers son som var jämngammal...
Dom hade diverse leksaker som en El-Jeep och ett annat hemmabygge som dom körde omkring med hela kvällen... Ska lägga in en filmsnutt på det sen åxå..

Trevligt kalas var det o vi satt ute på verandan hela kvällen, Men till slut kunde jag inte sitta upp så vi åkte hem, o de var nog tur för ida har jag fortfarande ont i ryggen, annars brukar jag åtminstone vakna utvilad men idag känns det att jag satt mkt igår..

Ja tänkte lägga upp lite bilder åxå...

Melwin på fiket...



På kalaset.... Äter gott...



Gissa om barnen hade skojj...



Ha ha ha ha....



Noel hade sina bilar...



och sin traktor-bok...





Noel slocknade i vagnen...



O de stora barnen fortsatte att köra.....



Efter en riktigt trevlig kväll åkte vi hemmåt runt 23....

Melwin var såååå ledsen, tårarna rann när han skulle säga hej då till nye kompisen... Stackaren.. men kl va mkt o båda trötta.. Så dom får ses en annan dag..



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?