Ingen tid...

ALLS.... har jag haft att sitta här framför datan.. Jag har myyyyyyyyst.... Det e underbart med en bebis i familjen igen...
Allt man ska göra tar extra lång tid... Men de e ju så med spädbarn... Tänk vad man glömmer fort...

Vi har allafall hittat på en del kul saker...
I måndags åkte vi till Halmstad tillsammans med Lina, Andreas o barnen o besökte busfabriken.. Där var knökat med folk... Var inte så förtjust att ha Tim därinne så vi fick provat nya vagnen på en liten promenad runtom, sen när vi kom tillbaka hade massa folk åkt o det började lugna sig, han sov o sov o sov bara i sin vagn helt oberörd..
jag hade med mig kameran men minneskortet hade jag glömt i datorn hemma.. De stora barnen hade superkul o Melwin fick gjort av med massa energi.. Noel var sådär, han e nog fortfarande lite för liten, allafall när de e mkt folk, blir inget mer besök där på högsässong allafall...

På tisdagen hade vi tid för Tim på BVC, så vi åkte in hela familjen o tog först en fika hemma hos mormorn o sen var vi på BVC, tim hade gått upp till nästan sin födelsevikt, han vägde då 3945g o allt annat var bra med honom, vi pratade o fick en massa papper o hade det riktigt trevligt.. BVC-tanten där e super..
Efter det träffade vi Mikael, Ela o Leo vid kallbadhuset o promenerade till Fästningsterassen o tog en fika.. Satt där o tjötade o hade trevligt sen gick vi vidare en bit på strandpromenaden, runt fästningen o sen till lekplatsen i socitetsparken, barnen älskade det.. sprang fritt o hade kul..
Efter det handlade vi lite på hajen o sen hade vi Taccokväll hemma hos oss, vädret var kanon o vi satt ute o åt.. Barnen lekte o sen vid 9 fick de små lägga sig, vi vuxna spelade när o fjärran- spelet o hade trevligt in på natten...
Tim han bara sov o sov...
Inte många som sett han vaken ännu..

På onsdagen hade vi en skön hemmadag... Vi fixade lite men tog det mest bara lugnt, sov till nästan 12, så halva dagen försvann där, skönt att kunna ha sovmornar nu när tim e nyfödd så vi kan vila ut oss.. Snart börjar Gabriel jobba o då ska jag va själv me alla 3 då e de upp kl 07 som gäller.. Kommer bli en riktig hemma-mamma...
Mormorn var här o hade fika med sig.. Gabriel o Melwin åkte snabbt till Ullared på kvällen vi stannade hemma, vill inte ta Tim till så mkt folk... ... Sen kom dom hem med Mc´donalds... Riktig slapp dag...

Idag har vi vart iväg o fixat en massa... Så innan resan var det en del att fixa, hämta takboxen, lämna lite papper, lämna igen filmer, var på kontoret med försäkringskassa-papper mm mm mm Åkte en sväng till FYNDA i Falkenberg åxå, hittade inget, skulle mest bara med mamma för hon skulle ha en väska.. Baby-proffsen hade absolut inget kul heller o dyrt var det åxå...
Vi tog allafall en fika innan vi åkte därifrån...
Nu på kvällen har vi packat o packat o fixat, barnen har badat o vi åt en god köttfärsgryta till middag... Nu e vi helt slut Gabriel o Jag, Tim han sover brevid mig i soffan..

Diskuterade lite om det här med Svininfluensan.... Dom säger ju nu att när alla förskolor öppnar igen kommer det slå till ordentligt runt om i sverige... Fyyyyy jag får panik... Tänk om mina underbara små barn skulle bli sjuka.. Det e absolut det värsta jag kan tänka mig.. Så eftersom jag ändå e hemma med de 2 små barnen ska vi ha Melwin hemma från förskolan tills Tim kan vaccineras... Tror ja läste någonstans att från 2 månaders ålder kan man vaccinera.. Jag kan inte sluta tänka på denna hemska sjukdom, vi kan ju inte isolera oss heller men vi kan ju försöka undvika folksamlingar så gott det går.. Skulle aldrig resa utomlands med barnen nu.. De e visst värst på flygplatser o flygplan.. Ja e kanske fånig men man vet ju inte hur denna hemska influensa kommer att sprida sig o vilken skada den kommer att göra..
Mina barn... mina älskade små.. ska göra allt för att skydda er..

Ne.... nu ska ja lägga in lite bilder...

Morgontrött Tim...



Leo o Noel på fästningsterassen...





Kul i gungorna...



Tim e faktiskt lite vaken...



Sötis...



Premiärligger i nya sängen...



I skrivandes stund...  Tim10 dagar...




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?