Gårdagen...

Ojjj... vart ska jag börja.. Vi gjorde såå mkt igår och man kännde sig väldigt duktig på kvällen..
Har till och med haft kameran i fickan o fotat då o då. Blider kommer nedan..

Oliver hade sovit här o dom vaknade inte förrän 9, då gick Noel o Gabriel upp åxå jag låg o sov till 9.45.. hade haft sån jäkla kramp i min vadmuskel mitt i natten..  Trodde nästan på allvar att jag skulle DÖ..
Allafall så åt vi frukost när jag vaknade, skulle in till stan o göra en massa ärenden.. Så vi packade ihop alla 3 barnen o körde in, vi lämnade Oliver hos Anna,Ben o Felicia o mamma i stan.. Melwin blev sååå ledsen när han insåg att Oliver skulle åka tillbaka till Strömstad redan.. Men det gick snabt över när vi gick in på Blomsterlandet för att köpa blommor till trädgården, han skulle få välja egna blommor att plantera i egen kruka och sköta om under sommaren..
Så vi gick där inne lääänge, men vi köpte inte mkt blommor.. Melwin valde till slut 3 st rosa pénseér..

Sen insåg vi snabbt att Träimpregneringen var stängd, jo.. de e ju söndag idag fasen.... Vi handlade snabbt lite mat till kvällen på Willys, sen en burk färg på Cheepy.. Sen körde vi hem igen...

Väl hemma satte vi igång med massa projekt, Gabriel fixade Melwin säng, kommer bli kanonfin, jag målade en bänk vit, sen planterade vi, under tiden gick Gabriel in och målade första gången i Melwins rum..  Sen röjde vi undan i trädgården, vattnade alla blommor och Gabriel klippte gräset. Gissa om Noel var faschinerad av gräsklipparen... Följde vartenda steg Gabriel tog..
Efter det satte vi båda barnen i badet o röjde upp lite inne... Mamma kom med hunden, nu ska hon bo hos oss på prov under sommaren för att se hur det funkar med barnen och om hon själv trivs här..
vi tog en snabbkaffe och satte upp lite tavlor inne, packade upp en kartong med böcker... Som jag hade glömt nästan, massa fina receptböcker hade vi, som aldrig blivit upp-packade i den förra lägenheten.

Kl 18 kom Ela, Mikael, Leo o Fredrik vi satte igång grillen o fixade maten så käkade vi gott innan fotbollen började..
Barnen lekte o dom små var uppe till 21.00.. Melwin låg i våran säng o kollade på Biker Mice..
Hade en lugn trevlig kväll... sen när dom åkte gick jag o la mig, helt färdig...
Sovit gott utan kramp inatt.. Noel vaknade 8.3o o strax därefter kom Melwin.. Nu ska vi fixa frukost o sen blir det att gå ut hela dagen, hoppas på fint o varmt väder..

Fixar i Melwins rum....



Oliver o Melwin sover gott..



Fullt upp med målningen..



Melwin mitt i planteringen...



Så här såg det ut, hela tiden när gräset klipptes... Noel en liten följare..





Ela e allafall laddad...



Lite trött kl 21, men glad...



Leo...




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?