Midsommar 2009

Vilken fin dag det blev iallafall...

Vaknade vid 7.3o jag o Gabriel fixade iordning hemma och gjorde det mesta klart innan vi åt frukost o sen gjorde oss iordning för staden... Åkte hemifrån 9.3o och var väl i stan vid 10 tiden..
Gick till torget som var knökat med folk... Barnen fick varsin snurra och vi köpte 5 liter jordgubbar och fina midsommarblommor, tog varsinn kaffe på KOMIN och gick o strosade lite..
Gick in på Lindex o där hittade jag en fin tunika, perfekt för dagen.. Sommaraktig o med plats för magen..
efter det åkte vi till Ö&B där köpte vi grillkol o sen förbi Torpa o köpte tomater..  Älskar deras tomater..

Vi hann dammsuga o fixa lite innan alla kom... Dukade bordet med massa mat, Ela o Leo var lite sjuka båda 2 o Noel har fortfarande vart snorig.. Men ändå på gott humör..
Vi åt inne, med risk för regn ute... Sååå gott det var, tyvärr har man inte så mkt plats för mat i magen bara... Barnen fick köttbullar o korv istället för sill..
efter maten gjorde vi oss klara för att åka till Midsommarfirande i Kärradal... Där var det mkt folk och riktigt fint väder, vi fick tillochmed ta av oss en massa kläder. solen sken och barnen dansade o sjöng för fullt, Melwin var helnöjd.. Noel dansade lite hur som helst o hade kul han med.. Gabriel fick åxå dansat en hel del då jag inte kan med magen o ryggen..

Efter dansen var det lekar och Melwin hoppade säck o drog dragkamp, ha ha såå gulligt som dom tog i..
Alla barn fick godispåsar av han som driver cafét och det var dom givetvis helnöjda med..
satt där på filten ett tag o sen åkte vi hemmåt igen, då dukade vi fram jordgubbar o grädde o kaffe, som vi faktiskt kunde sitta ute o äta..

Sen var det dags att sätta igång med grillningen, eller iallafall förbereda, Gabriel fixade det mesta med hjälp av dom andra grabbarna, hela tiden blev jag ivägskickad från köket då jag blev beordrad vila.. Snällt...
Vi satt i soffan, barnen kollade film o vi tjatade, dagen har gått såååå fort..
Kl 19.3o var maten klar o så gott det var IGEN... Grillspett med kött, kyckling o korv och till det en god potatis-sallad som var hemmagjord med färskpotatis o vinägrett..
Allt var super o vi åt som bara den, önskade igen att man hade plats för mer mat...

Efter maten diskade Gabriel en massa o jag packade mina saker för en hel helg jobb... Barnen fick lite chips o kollade på Pippi, Ela o Leo åkte hem o la sig, sjuka o dåsiga... Noel fick åxå lagt sig till slut..

Kl 21.30 åkte jag med Lina, Andreas, o barnen till stan, hämtade upp cykeln hos mamma o sen körde dom mig till jobbet... TUSEN TACK IGEN... kom prick i tid... O dörren var öppen..  ;-)

Nu sitter man här o e helnöjd med dagen, det var en perfekt midsommar...

Fick även en fin bukett blommor och en jättefin ampelblomma av Fredrik I... Den kommer bli super på verandan..
Nu längtar jag nästan hem igen.. Redan..

E ändå fortfarande ganska så pigg men senare blir det nog en hel del kaffe... Sen imorrn sover jag säkert till 15-tiden.. Kommer troligen vara halvdöd när jag slutar kl 07.30... då har jag vart vaken ett dygn..

Nu kommer bilder från våran dag, tyvärr tog jag inte så många som jag hoppats på, men man kan ju inte springa som en paparazzi alltid..
Gabriel, Mikael o Freddan sitter troligen hemma nu och snackar med varsinn öl på verandan... Barnen sover gott och jag längtar tills jag får träffa dom imorrn igen... Mina prinsar..

Precis innan vi ska äta 1:a gången...



Barnen fick sitt egna lilla bord...






Ja va ska man säg.... Vi körde inte lagligt till Kärradal...



Söta Saga med sin krans...



En glá liten skit....



Leo orkade inte dansa så länge....



Wille o Noel...



Gabriel o Melwin mitt i dansen....



Mikael Ela o Leo...



Melwin kämpar o tar i...



Glass o jordgubbar e gott...



Sissta kortet, nu ska de ätas grillat, inne... Noel i pyamas redan...





Tack alla som var med för en kul o rolig dag...



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?