Utan Internet i 5 dagar.....

Men nu e det tillbaka.... Igårkväll satt jag o läste ikapp allt jag missat, eller nästan allafall..
Jag ska försöka sammanfatta våra dagar som vart fulla med flytt, packa upp ur lådor, fixat o donat..
Har även jobbat 1 natt, blev sjuk mitt i natten o e fortfarande kass, det e så tråkigt, jag vill ha massa energi till annat men kroppen säger troligen ifrån att nu e de nog dags o lugna sig lite..

Lördag - På dagen packade vi massor, fixade 1000 städgrejjer på Ö&B, mer flyttkartonger och annat viktigt i stan..
fick bra iordning hemma och kl 17 körde Gabriel mig och barnen till mamma, han själv skulle på grillkväll o sen gå ut me "grabbarna" Väl i stan åkte vi o fixade lite mat, o gott till kvällen o kvällen blev lugn.. Förutom att Noel var jättegnällig o jag fick ta upp honom genomsvettig flera gånger. Han sov åxå väldigt dåligt den natten. 

Söndag- Vi vaknade ganska sent, mest för att Noel hållt på, så kl 9 gick vi upp, åt frukost i lugn o ro, sen körde vi till Kärradal vid 12-tiden..  det var bara att sätta fart vi skulle få flytthjälp kl 13, Så vi började packa ner allt det sissta o sen dröjde det inte länge innan hela grusgången var full med bilar o släp.. Martin kom, med sin bil + släp, Gabriel hade vår bil + släp, Mikael hade sin bil o Arild o Lars hade den stora surfbussen... Så vips var nästan lägenheten tom... Ja mamma o Noel åkte bort till huset o började packa upp o få ordning..
Barnen lekte för fullt i trädgården o vilken frihet dom har... Vi packade upp hela dagen, varmt var det som fasen...
Senare köpte Gabriel pizza o vi satte oss en stund på verandan o käkade, sen fortsatte vi hela kvällen tills klockan var 22.. Sen var vi slut, jag tog en lååång dusch och 2 värktabletter sen somnade jag som en stock o sov hela natten igenom...

Måndag- Jag o barnen åkte med Gabriel in till mamma tidigt kl 07 redan... För att jag skulle på kontroll på MVC kl 11.15... Vi kollade Tv o tog det lugnt på morgonen, käkade frukost sen gick jag till MVC... Ohh mitt blodvärde har gått ner till 106 nu, inte bra alls, nu får jag skärpa mig med järntabletterna..  Allt annat var bara bra och bebis e lite ruckbar annars trodde hon att den snart skulle fixera sig, huvudet hade verkligen sjunkit ner ordentligt...
Jag ligger fortfarande på medelsträcket på kurvan och så fick jag en massa broschyrer att läsa om förlossning mm mm. Fick även en läkartid så att jag kan få nya värktabletter, på Måndag ska jag dit o då kolla min hemska ryggvärk.
Mamma o barnen hämtade mig där o vi åkte ner till Campus o käkade lunch..
Gott var det att sitta där o äta massa sallad från buffén..
Sen körde vi hem o satte fart igen... Fick gjort en massa tills Gabriel kom hem, o då började han o Lars att köra mer saker hit från vårt förråd.. Ohh det känndes som att det var att börja om från början...
Men vi tog en lugn kväll, Vi grillade o satt ute tills kl 21, Vilken underbar veranda vi har...
La oss vid 23-tiden o sov lika gott denna natt..

( Tilloch med Noel sover gott, han vaknar kl 9 på morgonen nu för tiden, han sover supergott i sitt rum)

Tisdag- Mamma kom vid 11-tiden, hade med sig lite middagsmat åxå från stan.. Vi satte igång direkt o höll igång bra nårra timmar.. Barnen lekte o hoppade studsmatta o körde cyklar o bilar på gräsmattan mm mm.. Dom trivs redan..
Vi blev i stort sett klara, allafall med allt som går o bli klar med, barnens rum ska renoveras i helgen så där gör vi ingenting nu.. Dom ser ut som dom gör o Melwin sover på madrass på golvet men ändå älskar han sitt rum.. Men prinsessorna på väggen e inte så poppis..
Vi lagade lite mat o satte oss ute även denna dan o käkade... Gabriel kom åxå, sen packade jag alla saker o åkte med mamma till stan, vi handlade lite på hajen sen var det Tv o kaffe som gällde tills jag skulle börja jobba..

Denna natten visade sig bli jättejobbig... jag blev ordentligt förkyld hade feber o frossa, hostade o var riktigt kass i halsen.. Ohh neeeeeej... Jag som ska jobba 3 nätter, det var ju bara att inse att det aldrig skulle gå, Så på morgonen fick jag sjukanmäla mig, o det känns för jäkligt eftersom man vet hur svårt det e med personal mm mm

Onsdag- La mig direkt o somnade hemma hos mamma sov gott till 13.3o.. Sen låg jag kvar på soffan nån timme till..
Gabriel slutade tidigare o hämtade oss vid 15.3o.. Vi åkte o hämtade Melwin sen skulle Gabriel göra en massa ärenden, barnen somnade där bak o jag halvlåg i sätet o bara åkte med, så skönt de e å bara åka bil ibland...
Sen var vi tvugna att handla lite med, så vi åkte till Willys innan vi åkte hem..
Gjorde inte mkt, tog en lugn kväll, Gabriel skruvade ner trappan som går upp till loftet o vilken plats här blev..
Kommer bli kanon när vi målat o fixat allt..
Vi käkade soppa o frallor.. Sen kopplade vi bara av, jag la mig tidigt...

Torsdag- haft en jobbig natt... vaknade av att det brännde så förbannat i halsen... det gjorde så satans ont... Somnade om till slut o vaknade utan röst... Ringde till kontoret o fick sjukanmält mig även inatt...
Ja o Noel e hemma o myser, tar det bara lugnt...
Ska småfixa lite bara, gå ut en stund åxå..

tyvärr har jag inte en massa nya bilder har vart såå dålig på å ta kort, men idag står kameran redo o jag ska fota lite..

Uppdaterar ikväll med bilder...

Ha en bra da alla..





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?