Då va de fredá

O vi vakna sju, eller jag vaknade av att Noel klättrade ur vår säng o försökte öppna sovrumsdörren, lille rymmaren...
Melwin vaknade nyss o nu e de Charlie o Lola på barnkanalen..
Trött e man, som alltid.. Konstant trötthet, fy de e inte skoj.. O att det har snöat gör ju inte saken bättre.. Sol o värme e det man längtar till just nu.. Sen kommer väl jag sitta med magen i vädret o klaga på värmen, men så e det väl för alla.. Man får väl hoppas att juli blir lagom varm..

Idag ska vi till simhallen, med mormorn o Oliver.. Anna o lilla Felicia ska åka till Hemsedal idag, vart har tiden tagit vägen, När jag träffade Felicia första gången så gosade hon med mig en riktig lååång o gosig kram fick jag, o så gör hon visst aldrig med någon, kanske blir jag favvo-moster... ha ha sånt lever man på länge..
Trist e det allafall att dom åker redan. Nu ses vi inte förrän i juni, då e Felicia redan 11 månader o ja e höggravid..
Då ska vi till Strömstad o hälsa på dom. Yippie..
Strömstad e en fin sommarstad o dom har nog världens coolaste lekpark där..
Vi ska se om vi kan hyra en husvagn o köra upp..

I allt flyttkaos flyr vi till Strömstad, men mitt mål e väl att vara någorlunda klara i huset innan vi åker, sen e bebis välkommen till oss..

Efter bad i dag med barnen så blir det en lugn eftermiddag, jag ska jobba natten o behöver lite ro..
Hela helgen jobbar jag natten o sen nästa vecka har jag 2 pass sen e jag långledig igen 12 dagar på raken..
Då ska här rensas, packas o göras iordning för flytt, ALLT onödigt ska bort, säkert får vi köra ett par lass till dumpen åxå, har mkt bråte i förrådet.
En sak e säker allafall att vår gäst-stuga ska inte användas som förråd, Det ska stå möblerat för er som vill hälsa på oss..
Gabriel får snart RIKTIGT kontor åxå, så allt kontorsmaterial kommer att försvinna, det e nog rätt skönt för Gabriel åxå att kunna ha ordning o reda på sina papper mm mm..

Jag letar efter lite möbler... så om någon vet nåt till salu, säg gärna till, vill helst kunna köpa allt begagnat.. 

 1 säng till Melwin (vit)
1 skrivbord till Melwin (vit)
1 Bokhylla till Melwin (vit) gärna en sån med fack, typ expedit från Ikea.

1 vitt vitrinskåp
1 tv-bänk (vit)

Noels rum har vi allt till, funderar på o byta från spjälisen till växasäng på honom till sommaren men de e nog en dålig idé, han ska ha den stora bokhyllan dom har nu, + ett par vita hyllor, tavellister till böcker och en stor matta, sen har han ju det fina bordet från Ikea, mammut, det kommer att stå i Noels rum för det e störst..

Melwins rum ska ha en Vit säng, ett vitt skrivbord (så han kan sitta o måla o leka med sitt lego) o så en bokhylla till alla leksaker o 2 vita hyllor till foton o finare prylar..

Vårt rum, funderar på om det ska gå i vitt o rosa eller brunt o guld.... Men jag e lite mer inne på vitt o Rosa..
Såklart när det gäller mig..
Isf, behöver vi bara ett rosa överkast o vita kuddar, rosa och vita panellängder sen e de klart, gardiner köper ja billigt på Gekås, tycker dom duger fint..
Har även hittat en tapet på Rusta som skulle passa utmärkt som fondtapet, 169 kr per rulle.. jättefin.. Behöver bara 2 rullar..

I hallen ska jag ha en fotovägg tror jag, Massa kort på nära o kära... I svarta ramar såklart...
Ska börja redan nu o skriva ut bilder på barnen..
BILLIGA svarta fotoramar finns på Karlssons i Veddige, dom har nog tillomed billigare än Gekås, o dom funkar precis lika bra som dyra, har massa ramar därifrån här hemma..
Annars ska vi fynda lite på Loppisar, det går att göra om Gamla möbler till nya med en bra slipmaskin, o kvalitetsfärg..
Massa planer, låter mkt men jag har allt i huvudet o som sagt det mesta ska vara fixat innan flytt..

Så nu ska här inredas innan flytt, det e väl bra tänkt, vi ska dit troligen nu nästa vecka o ta mått o mäta fönster mm mm för snart ska jag o mamma börja sy lite, hon ska få lära mig.. Ska sy en massa fina kuddfodral till barnens rum, dom ska få 2 av våra megakuddar var med slitstarkt tyg.. Så kan dom ha en myshörna åxå.. Drömmen senare e ju en klippan soffa till Melwins rum, o den går åxå att köpa begagnad, klädslarna e såpass billiga att de bara e o byta..
Så massa planer... Men de e ju det som e charmen med o flytta, planera hur man ska inreda...
När jag har mina 12dagars ledighet på raken ska här målas o fixas o sys..
Då har man tiden o snart kan man stå ute o grejja..

SÅ OM NÅN HAR BEGAGNAT SÄG GÄRNA TILL, VI E INTRESSERADE..

Åhhh jag längtar tills vi bor därborta, ser det nästan framför mig nu, det känns bara härligt..
Tror alla mer eller mindre vantrivs i denna lyan, Melwin säger att allt här e tråkigt, allt e bara vitt,vitt o vitt..
Nu ska han få ett eget rum med fina färger..
En regnbåge på väggen skulle vara precis i hans smak för han vill ha alla färger, alla utan vitt, så därför kommer väggarna få färg o möblerna blir i vitt..

SEN behöver jag nån som verkligen kan sy..... Jag vill ha en Marimekko-gardin o det tyget e lite för dyrt för att jag ska sitta o slarva med det... Så om nån kan hjälpa mig med det, vore jag himla glad... Ska bara bestämma vilken färg det ska bli, svart, blått eller rött... Svårt...
En gardinkappa ska det vara allafall..  annars kanske jag får anställa din duktiga mamma ELA..

Ne nu ska jag sluta skriva inredning o massa tankar o ideér... Men de e kul o planera.. Köket e Gabriels avdelning, han vill gärna fixa till det o det får han så gärna göra..

Nu ska jag hänga tvätt, igen.... o Sen ska det ställas fram frukost o packa väskan o sen försöka få tag på mamma..
Tråkiga snö.... Bort med dig... Regnet e välkommet, gärna nu.....
(tur man inte sått i krukor ännu)

Ha en härlig Fredag alla...
Alla som orkat läsa inredningstankar a la johanna engman.. ha ha ha ha









Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?