Måndá igen..

Ja tiden går, man hinner inte med själv, nu ska ja jobba 2 nätter igen sen e jag ledig 6 dagar så de e skönt, Syster o barnen kommer i helgen så de ska bli kul. Noel vaknade 6.15 ida, alltså de e föör tidigt, men han får sina rutiner nu efter hur vi jobbar, för när ja jobbar natt så åker Noel med Gabriel in till mamma i stan vid 6.3o..  Så de e väl bara att se fram emot Noels vila sen vid 9.3o då får jag åxå sova allafall 1½ timme.. Ska bli skönt det.. 

Igår var det ju riktig vår, inte för att vi fick gjort så mkt för det men vi var ute allafall...
Vi var på Gabriels bygge åxå en stund, sen köpte vi flyttkartonger på Rusta, skulle köpt grejjer till våra sängbord men vi var lite sent ute, så vi får ta det en mindre stressig dag.

Vi fick sorterat på barnens rum på éftermiddagen, Vi slängde en påse med trasiga saker o sen samlade vi ihop en hel Gekåspåse med grejer vi ska ge till cafét. De e ju bra att dom vill ha leksakerna o på så vis var det ganska lätt att övertala Melwin, de va bara att säga att sakerna finns på cafet sen.. perfekt. Vi ger ju inte bort saker som e lite dyrare..
Nu ska ja bara sortera ALLA kläder åxå... Vi hade en hel del från Oliver åxå som jag ska passa på o ge tillbaka nu när dom kommer, så slipper vi flytta med oss allt det.

Så vi har allafall börjat o de känns bra, idag orkar jag inte för nu ska ja vila när ja ska jobba hela natten men på onsdag ska jag packa ner allt som e i vitrinskåpet + finporslin o servis mm mm Allt sånt man inte använder till vardags.
Uteleksakerna ska åxa gå igenoms för där e de en massa trasigt o sen ska jag skura allt i såpa, det har ju vart ute hela vintern o en hel del har blivit rostigt, men men så e de ju.. Ska skaffa ny sandlåda till dom sen åxå, nu när vi har egen trädgård.
Man kan ha en lite mindre, jag har sett att det finns med lock på. Dom verkar bra för då slipper katter gå dit o bajsa..

Så snart kommer vi åxå ha flyttkaos här hemma, men de ska samtidigt bli skönt att få bort allt onödigt o hade jag inte vart gravid hade jag säkert inte haft så himla brottom men nu e de bäst att göra det i tid, rätt som de e så kommer jag bli STOR o trött.. ¨Då kommer ja säkert tänka, fy va skönt att jag redan gjort så mkt.

Ne.. dags att ta tag i tvätten kanske.. Såå trist men ett måste.. Som alla andra tråkiga saker..





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?