Torsdá..

O vad händer idag?? en helt oplanerad dag, en sak jag ska göra nu på förmiddagen e att städa barnens rum, byta lakan mm..  Barnen e morgonpigga o glada, jag e lite trött, men ja somnade väldigt tidigt igår, la mig innan 22..
Ryggen e som alltid bättre på morgonen när jag fått sova lite, kvällarna just nu e hemska.

Igår var en rolig dag, Anna, barnen o mormorn kom hit vid 11.3o barnen gick ut o vi andra fikade lite, Noel fick vara kvar inne med oss för han bara rymmer, de stora lekte o lekte, hur dom nu orkar springa så mkt. Jag lagade hemlagat potatismos o fiskpinnar o vi ropade in dom till lunch vid 13-tiden, efter mat o allt gick vi alla ut i solen, så skönt de var, Noel rymmer ju så man får jaga honom hela tiden, undrar om jag ska skaffa koppel till honom, för han lyssnar verkligen inte alls... inte på någon...
Efter en stund ute kom brorsan åxå, o senare gick vi in o tog ytterligare en fika..
Kl 16, åkte alla hem o tomt blev det här.. Verkligen...

Gabriel var lite sen, eftersom han nästan kört på ett rådjur.. Eller dom krockade lite, Rådjuret hoppade över vår bil.. Fatta det då? Våran bil e ju trots allt ganska hög, Tyvärr slog den i takräcket såpass hårt att benet troligen gick av, för Gabriel såg den på 3 ben senare så han fick ringa polisen som genast skulle kontakta en jägare, och hur det gick sen vet vi inget om, stackars rådjur, men dom ska ju inte behöva ligga o lida med ett avslitet ben..

Direkt när Gabriel kom hem åkte vi till stan, skulle först till Apoteket, köpte Niferex, Folsyra o urintestremsor, (urinvägsinfektionstest) Det känns tryggt o testa allafall varannan vecka om man känner minsta obehag, de e ju absolut inte bra o få det när man e gravid, så för att vara på den säkra sidan, testar jag...
Fasen vad dyrt det e med tillskott, 250 spänn o ändå räcker inte det resten av graviditeten.. ja ja. Man måste ju ha det..


efter det handlade vi på Willys, massa middagsmat o annat man behöver.. Nu e kyl o frys fyllda igen o de dröjer allafall 1 vecka tills nästa handling..
Kom hem ganska så sent, kl 19, lagade enkel mat, pyttipanna med ägg o rödbetor, efter det gick barnen o la sig..
Jag slängde mig i stort sett på soffan o hade såna hemska ryggsmärtor.. Jag fattar inte varför jag får så himla ont, men så fort jag gör nåt extra (städar, tvättar, bär mkt på Noel eller e aktiv) så slutar dagarna så.. aj aj aj
De e jobbigt när det känns som att allt bara låser sig..
Ja ja nog om det nu.. klagande o klagande....

Undrar vad vi ska hitta på idag.. Synd att det inte e lika varmt som det ser ut.. Man vill ju inget hellre än att sola sig lite, blekfis som man e..

Här e allafall några bilder från denna veckan..

Noel i vagnen... i väntan på bussen...



Felicia på Herberts..



Hela högen, framför biltv-spel..



Felicia äter gröööt..



Noel vill åxå hjälpa till.. Lillkusinen ska puttas på..



Närbild eller...



Oliver cyklar..



2 Glada barn...



Cyklar o cyklar o cyklar



Felicia myser i noels vagn..



Felicia...



De 2 små kusinerna..



Imorse kl 07.00 soffan e upptagen..



Bad i trädgårdsbaljan, de går bra de åxå..



Kan bli lite trångt, men kul e det..








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?