Vecka 21..

Kroppen: Vissa kvinnor får vattenansamlingar under den senare delen av trimestern, det kan man avhjälpa genom att dricka mycket. På så sätt rensas kroppen från slaggprodukter.
Halsbränna och sura uppstötningar är också ganska vanligt. Unvik fet eller starkt kryddad mat. Mindre mål och miniralvatten kan lindra. På apoteket finns det tabletter och flytandemedicin som neutraliserar magsyran.

Fostret: Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrets för att skydda det vid födseln.

Egna Anteckningar:

Jag e såå trött, det märks inte ännu att jag har börjat med Järntabletterna.. Hoppas att dom gör verkan snart för jag har garanterat dåliga värden. Vi ska inte på kontroll förrän i April, de e inte så ofta med 3:e barnet.
Magen syns ju nu.. Nu går det inte att dölja mer.. Igår fick jag sånt sug igen efter tomater, ha ha men åt bara nårra stycken, hoppas verkligen inte att det blir ett begär denna gången..
Annars e allt bra, förutom tröttheten så mår jag fint, de e lite tungt att bära omkring på Noel o jag känner väl att humöret inte e på topp efter en hel dag.. Kvällarna e tröttsamma o helst ligger jag under min filt o bara glor på TV..

  Jaqueline  

Hehe har du lite cravings för tomter du också? Jag har redan blivit helt galen i det! Måste äta tomater hela tiden, mums vad gott!



Datum: 2009-03-09 / Tid: 14:23:33
URL/Blogg: http://whistle.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?