Måndá igen...

Ja.. då var det ny vecka... En helledig vecka, inte helt fel...
Noel vaknade 7.45 sovmorron ju... Melwin kom nyss, han e nog väldigt trött av sig just nu..

Det hände en hel del här igår, nu har vi nästan inget kvar, bara det nödvändigaste..  Känns bra, Snälla Johan hjälpte oss och vilken tur det var... för hade jag burit igår vet jag inte vad som hade hänt.. Tror jag hade värkar på kvällen..
Som tur var höll de bara på nån timma...
nu e det mest bara röra här hemma, Kläder överallt o Tvn står på köksön mm mm...
Men de e skönt att de e igång och att vi inte kommer ha så mkt kvar sen när de väl e dax..

Vi fick besök av mamma o hennes bror+fru igår vid 12-tiden... Dom fikade o stannade en timme, dom skulle vidare till fästningen o kolla museet där... Då körde vi in till stan o kollade på Färghuset... Vi beställde tapeter, en mönster-tapet från hanna-serien... O Melwin fick en Spidermantapet.. Jättefin... O så bestämde vi oss för färg mm mm
Dessutom var det 20% på tapeterna denna helgen, vilken tur..

Efter det åkte vi hemmåt, körde förbi Johan o Helena o kollade in deras husbygge, kommer bli kanonfint när de e klart... Jättefin utsikt åxå..
Vi hann äta varsinn glass på cafét åxå innan vi åkte hem o började packa ihop saker här..
 Gabriel o Johan körde 2 lass till huset...  Allt e instoppad i friggboden, o den e stor alltså..  Perfekt för gäster o när man inte har gäster kan man ha lite förvaring därinne..

jag åkte med andra turen, vi kollade ut hur staketet skulle sätas upp, de e en stooor trädgård..
vi ska inte ha staket runt hela huset bara så att man kan släppa ut barnen o veta att dom inte kommer ut... Det blir mer frihet för dom åxå, slippa ha en tjatandes mamma efter sig hela tiden...

När vi kom hem kom Melwins gamla dagiskompis Ture, hans mamma och bror... Dom stannade ett tag. Vi satt o tjatade på baksidan medans barnen hoppade studsmatta... Dom skulle flytta hit, dom ska bo ovanför lokalen sen från den 1.a juni..
Så Melwin får komma hit o leka ibland o Ture får komma till oss åxå.. Kul med kompisar i närheten..
Sen kl 19.... åkte vi in till stan åt mat i hamnkiosken, vi orkade verkligen inte laga till nåt o sen var klockan supermkt redan....
Efter maten körde vi hem igen... Vi la barnen och vi kollade X-Man på 4:an....

Ida ska jag verkligen tänka på gårdagens "magont" Alltså ta det lugnt hela dagen... Vi ska till Ikea vid 15-tiden och sen förbi Kungsbacka på vägen hem...
Möblerna ska hämtas.. O mamma ska kanske åka med åxå.. Nu ska jag lägga Noel han behöver sova igen... O jag ska nog sätta mig ute en stund... Få lite sol på mig...
Det ser iallafall fint ut ute... O Noel sover ju 1½ timme så det blir perfekt..

Ja annars var det inte mkt jag hade... Inga bilder heller haft sån jäkla otur de senaste, haft kamera med mig men har inte batteriet vart slut så har jag inte haft nåt minneskort.. ja ja... skärpning....

Ha en fin måndá alla....




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?