Fyy för detta elände...

Inne på min 5:e dag som sjukling och jag avskyr det, att inte ha nån energi tar kål på mig...  Så här händer typ INGENTING..

Natten till igår blev Tim dålig o jag fick lite panik, hans hosta var inte rolig, han hostade tills han tappade andan och den lät hemsk, ringde sjukvårdsupplysningen kl 6.3o men dom tyckte bara att jag skulle ringa min vårdcentral.. MEN HALLÅÅÅ dom öppnar inte förrän 08. Jag fick lugnat ner mig, o gick upp med Tim o satte mig i soffan, han blev snabbt bättre av att vara upprätt, så kl 08 ringde jag vårdcentralen o kl 10 fick vi en tid.. Skönt..

Klädde mig o alla barn, sen kom Gabriel o hämtade oss, fick träffa Sverker och han kunde direkt säga att det var krupp-hosta som Tim hade. Jag fick lite information om hur jag skulle göra, hur vi skulle sova osv. Sen en hostmedicin till Tim som ska underlätta lite.

Åkte sen till Apoteket på sjukhuset o sen direkt hem. Gabriel åkte iväg till jobbet igen o jag var ganska så nervös, man e såå rädd när ens barn e sjuka speciellt en liten på 4 månader.
Men dagen gick bra o jag hade Tim mkt i baby-sittern för där e han åtminstone halvupprätt..
Han hostade inte jättemycket under dagen...

Vi bakade bröd o gjorde soppa tills Gabriel kom hem.

Natten till idag... Fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.. Jobbigare än värst...

Tim fick somna på min mage, sen när jag vaknade av att jag hade ont i ryggen fick Gabriel ta över, då vaknade Noel- hostig o jättepigg.. Tog in han till oss o försökte få han att somna efter en timme gav jag upp la han tillbaka i sin säng, 1 flaska välling o sen somnade han om, då vaknade Tim... Gabriel bytte blöja o jag gick o gav Noel hostmedicin eftersom han vaknade igen, sen gjorde jag ersättning till Tim o sen var det min tur att ha han på magen sovandes igen.. Phuuuu...
Ingen sömn nästan...

Men vi lyckades somna vid 6 tiden.. Kl 7.3o vaknar Noel, jag försöker få han att ligga o mysa i vår säng men icke, han skulle minsann se Bolibompa.. Bara att gå upp. O nu sitter vi fortfarande i soffan, förskylda båda 2. Tim sover nu i sin säng o jag hoppas verkligen att Noel somnar senare så jag kan få vila lite jag med..

Nu vill jag bli frisk, hatar att må såhär, det e inte kul o vara sjuk o samtidigt ha 2 sjuka barn att ta hand om..

Lite bilder under dessa tråkiga dagar har vi ändå tagit.. eftersom det var längesen jag la upp foton så e det väl på tiden nu...


Närbild eller...



Trött utslagen kille...



Den store o den lille..



Nybadad o kammad fining..



Lördagsmys..



Gymmet e kul..



Målning i helgen...



Tim



Tim just nu, min lilla sjukling... uppbullad i sängen..



  lina  

hoppas verkligen att ni kryar på er snart!!!

Många kramar!!

Datum: 2009-11-25 / Tid: 16:17:08
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?