Tisda...

Och idag var det riktigt skönt att vakna, jag har sovit jättebra, somnade igen på soffan igår innan 22-nyheterna o sov där en stund tills Gabriel väckte mig.. La mig i sängen o fortsatte sova..

Kl. 01 vaknade Tim så då fick jag gå upp o göra ersättning till han, det e det värsta med att sluta amma, behöva gå upp på natten o göra mat..
Men jag har gett upp helt nu, tror jag... Jag har inte ammat på 2 nätter nu, så nu e de nog inte mkt till mat kvar.. Han e jättenöjd med sin flaska och äter mängder.. Nu har jag även köpt hem lite burkar så de e dags med smakportioner.. Ska börja mer o mer o ge nu så han vänjer sig vid lite olika smaker... Han har fått Aprikospure en gång och det var mumma, nu ska vi köpa ett paket gröt åxå och ge det allafall en gång per dag.

Sitter här, barnen har ätit frukost, Melwin åt 3 stora mackor med kaviar o Noel 2.. Det har nog aldrig hänt innan.. Men de e bra dom äter o nu när yoggin e slut e dom tvugna att äta mackor o det tycker jag e bra för annars kan dom dra i sig 1 liter yoggi till frukost, så jag vill att dom ska äta mer mackor o mindre yoggi... så ibland ska jag med flit INTE köpa hem yoggi o bara ha mackor till frukost..

Undrar just vad jag ska hitta på idag, har en del samtal att ringa, tänkte åxå baka lite o sen har jag en trädgård som ser ut som ja vet inte vad, löv o leksaker o geggamojjor överallt.. Kanske ska ta på oss o gå ut...
Städningen e avklarad, det gjorde jag helt klart igår så idag känner jag att man kan hitta på nåt annat... Ska åxå köra en maskin tvätt...
Nu när mamma vart så snäll o tvättat allt så måste jag hålla igång tvätten med minst en maskin om dagen.. Så att det aldrig blir så fullt igen...
Mamma har nog tvättat minst 10 maskiner under sin vistelse här...
Så igår när jag rensat ut lakan o sånt så tvättade jag 3...
LÄTT... att vi ska ha 2 maskiner sen i vårt hus eller vad det blir... Fattar inte hur mkt tvätt vi gör åt, men vi e ju 5 i familjen nu...

Usch vilket tråkigt inlägg... massa städ o tvätt prat..
(men det e det jag gör)

JO.... Lite om veckan som varit....

I torsdags bjöd vi hem Jonas, Michael o Jaqueline o deras små på PIZZA, vi köpte 2 enorma familjepizzor från Pinoccio... Hade en trevlig kväll med massa tjat o Wii-spel...
Och vi lyckades efter ca en timmes försök att slå  Ankis rekord i basket... Gabriel fixade det...
Så drog brorsan iväg ett sms direkt för att berätta för Anki... Så nu ska hon hit o spela Wii när hon kommer hem från USA... (det e tomt utan Anki)

I fredags... Hade mamma lite ärenden i stan så jag hade 4 barn här hemma o försökte röjja lite, gick ganska ok.. Packade väskorna till simhallen o när mamma kom hem tog vi bara en snabb kopp kaffe sen åkte vi... Dit kom även Olivers morfar..
Vi badade o hade det skoj, barnen älskade det alla 4 och nu när mamma var med så fick Tim även sitt först dyk, det gick kanon.. Vi hade simbassängen helt för oss själva en hel halvtimme, då e de gott o bada...
Efter badet så fikade vi sen kom Gabriel o hämtade oss...

Vi åkte hem gjorde oss snabbt iordning för att åka in till Superbowl... Vi hade bord kl 19 och hade förbeställt maten, vi käkade ribbs med sallad o bakad potatis.. supergott...
kl 21 hade vi bokat 2 banor i 2 timmar.. Vi hade verkligen skitkul o jag vann iallafall 1 gång då hade jag skittur o fick massa strike..
Vi spelade tjejjerna mot killarna, rättvisast och roligast.. Tim var snäll och sov brevid Nova-Lee hela kvällen...
Jag drack en öl o 2 glas vin och det känndes inte förrän jag satte mig i bilen.. Då blev jag illamående och det var meningen att vi skulle på efterfest hos Mikael o Ela men jag orkade bara vara där i en halvtimma sen åkte jag med Andrea o Jonas hem o la mig med Tim o sov gott..

På lördagen vaknade jag och hade lite huvudvärk... Men det gick snabbt över efter en dusch... Jag, mamma o Tim åkte till stan o kollade lite, beställde tårta på kvantum och köpte en skjorta till dopet och byxor till barnen..
Sen var det snabbt hem, prästen kom på besök o vi fikade o pratade igenom dopet.. Sen diekt efter det åkte vi iväg igen o dukade lokalen, sen direkt till stan o handlade allt till dopet, o sen hem igen, då åkte Gabriel iväg o skulle träffa en kompis i gbg, ja o mamma stressade med allt, fick i oss lite mat o satte Oliver o Melwin i ett bad.. Sen när alla barn sov la vi oss på varsin soffa o pustade kollade på film o bara njöt av lugnet... En minst sagt stressig dag...

Söndag- Tims stora dag, upp tidigt o stressa igen, frukost sen klä barnen, sen oss själva, sryka o fixa... Gabriel gjorde 2 sallader till dopet, en med pasta o skinka o en med räkor o ris..
När vi var klara körde vi till stan för att hämta tårtan o köpa glass till barnen och färskt bröd..
Sen direkt till kyrkan..

Och så var det dop.. Det var många barn men alla skötte sig fint inne i kyrkan.. Dopet gick bra o tim var nöjd, lite lite gnällig men bara för en liten stund... Helt tyst när prästen lyfte upp honom..
Kanske chockad...

Efter det var det dopkalas, det var trevligt o lugnt, många barn som sprang omkring men de e bara härligt.. Tim fick jättefina dop-gåvor och somnade gott i baby-sittern..
Melwin o Oliver busade ute, så det slutade med att Melwin ramlade o slog sig rejält, ett stort skrapsår på näsan, under näsan och på hakan och blödde ganska ordentligt..
Nu ser det ganska OK ut...

När alla åkt så städade vi med mkt god hjälp av Michael, Jaqueline o Jonas... Det gick snabbt o redan 14.40 satt vi i bilen på väg hem...
SEN la vi oss i varsinn soffa o slumrade. Slappade sen vidare hela dagen...
Käkade sallad till kvällsmat o tårta åxå såklart..
En mkt lyckad dag..

Tråkigt att mamma o Oliver åkt, veckan dom var här gick i raketfart... Känns knappt att man hunnit med någonting.. Men det kommer fler tillfällen att ses...

Nu har vi inga planer i helgen så vi ska bara ta det lugnt. Inte göra någonting bara vara...

MEN på fredag åker jag, Lina o Andrea till Gbg för en efterlängtad biopremiär.. Ska bli såå kul..

Näe... nu ska ja ta o baka lite tror ja, ska först leta recept...

Här har ni min sammanfatning a en mkt hektisk helg... Men åxå kul...

Ha de bra alla...




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?