ett uppehåll igen...

dels för att tiden inte funnits till att sitta vid datan o dels för en jäkla huvudvärk och idag e man sjuk... men det börjar redan kännas bättre efter en hel dag liggandes på soffan..

Mina barn har faktiskt vart någorlunda snälla o lugna idag så jag har kunnat ligga ner mkt och sen har mannen vart här o hjälpt mig, att ge barnen mat o sen innan han åkte på möte la han Noel så då kunde ja bara sätta på en film till Melwin o sen fortsätta ligga på soffan... Tim har vart helnöjd, SÅKLART, inte varje dag man får ligga på mammas mage o gotta sig hela tiden, busa,prata o sova..

Har egentligen gjort massa kul som jag skulle vilja blogga om men jag ska dela med mig lite av det iallafall..

I fredags var vi på Gekås, jag Andrea o bebisarna.. Inte direkt för att shoppa massor utan mest för att hitta presenter till Noel.. O de gjorde jag...
1 lastbil med tillhörande grävmaskin, 1 keyboard med mikrofon, 1 byggare Bob tröja, 1 traktor, hoppande grodorna spelet? och ett set till lek-köket.. O så ska han få en nattlampa som e en sköldpadda som lyser i olika färger och 2 tröjor med Bilar på, såå glad han kommer bli, så på torsdag när han fyller år ska vi upp tidigt o sjunga hela familjen.. :-)

På fredagskvällen var Johan o Helena här o vi hade en jättetrevlig kväll vi käkade lax med klyftpotatis, grönsaker och en kall sås till supergott var det... Allt det hade min kära man fixat medans jag var på gekås, dukat fint o allt... skönt o komma hem var det, vi spelade en massa Wii och hade en kanonkväll, jag o Gabriel spelade till sent på natten...

På lördagen var vi mest hemma, Noel hade lite feber det började på natten och fortsatte under dagen.. Han var inte jättedålig men det var ändå så vi tog det lugnt... Vi åkte till stan på eftermiddagen o handlade + att vi köpte en smörgåstårta på kvantum som vi lyxade till det med sen på kvällen.. När barnen sov satte vi på Wii igen o spelade massor, skitkul e det, denna gången fick jag svinont i min axel efter allt fektande o det känns ännu... Vi spelade länge även denna natt, la oss vid 02..

På söndagen vaknade vi alla i familjen 9.3o (egentligen 10.3o) Vi fick genast brottom att fixa allt inför Noels kalas, det gick bra Gabriel o dom 2 stora killarna åkte till Kvantum o köpte tårta jag städade lite i hemmet o strykte lite kläder..
Kl 13 kom alla, Andrea, Filippa o Ebba, Mikaela o Leo, Lina, Saga o Wille.. Noel fick jättefina presenter o sen busade dom.. Barnen fick marängswiss o saft till fikat o vi vuxna åt tårta o kakor.. Gott me kalas... :-)

På kvällen var det lugnt, vi åt lite middag o sen la vi oss i soffan o slappade... 

Måndag, då åkte Gabriel till Karlsborg igen men bara över dagen, jag var hemma o fixade o det var regn hela dagen.. På eftermiddagen började min huvudvärk bli värre o värre och till slut orkade jag inte göra någonting, ja la mig på soffan men tyvärr var Noel o Melwin på jättedåligt humör, bråkade o hittade på en massa hyss så jag fick inte vilat så mkt, det blev bara värre o värre..  Gabriel kom hem som en räddare i nöden med Mc´Donalds o vi käkade sen efter det dröjde det inte länge tills jag deckade i soffan..

Natten har vart jobbig med feber o ont i kroppen, ryggen har gjort så förbannat ont, så imorse fick jag skickat iväg ett sms till Gabriel att jag fixar inte detta idag, kommer knappt upp ur sängen.. Han skulle snabba sig hem.. Så vid 10-tiden kom han hem o hjälpte mig, sen la han Noel för vila innan han skulle iväg igen på ett möte i Falkenberg.

Nu sitter jag iallafall upp i soffan och känner mig lite bättre, huvudväken e inte alls så sprängande som innan och jag hoppas att den går över snart o att natten e lugn så jag kan ta hand om barnen ordentligt imorgon, nu har jag även ett hem som ser ut som ett bombnedslag, hur e det möjligt, för att man slappar en dag e allt rörigt igen, tänk då egentligen hur mkt man går o plockar hela tiden..

Har så mkt jag vill göra innan mamma, Anna o barnen kommer o förhoppningsvis Gabriels mamma åxå... Snart e det dax för dop..



Vill åxå passa på att gratulera Sandra (som läser min blogg) och hennes Pelle till fina sonen Eddie...
Hoppas jag får se det lilla knytet nu när syster kommer hem... :-)



Nu ska ja försöka lägga upp lite bilder från kalaset mm mm... nehe de gick inte nu konstigt....

Men imorrn gör jag ett nytt försök....

Ha de bra alla... :-)

















Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?