Sur Igen...

Sitter o tittar i leksakstidningarna som nu dimper ner i brevlådan och ser att det finns massa köksgrejjer i plast, microvågsugnar, diskställ,elvispar mm mm MEN varför finns det bara i rosa o lilla tjejjfärger, e det bara tjejjer som tycker sånt e kul, på motsvarande sida finns det då "killsidan" där e det verktyg och såna grejer istället.. VARFÖR??
För enligt mig kan både tjejjer o killar tycka det e kul o låtsas-kocka, och leka med allt som hör ett kök till likaväl som att både tjejjer och killar tycker det e kul att snickra och ha en verktygslåda... Ibland önskar jag att fler leksaker var lite mer naturliga i färgerna, inte i dom färgerna som "dom" nu tycker att man ska dela in leksakerna i för hur vidare en kille el tjejj SKA leka med dom.. HELT galet enligt mig...

Och JA, det tar emot för inte känner jag för att gå o köpa en rosa liten microvågsugn med blommor på till Noel, eller en lila elvisp... NEJ, han får helt enkelt få någonting annat... Även fast han älskar o leka med köksgrejjer i plast, lika mycket som en tjejj...



OBH Nordica Elvisp, 25100805  hittade denna söta som kanske skulle kunna passa Noel åxå... OBH-Nordica..

Annars har NOEL hittat nåt som e väldigt häftigt... Nämligen en sån här...




eller en sån här....



Inga dåliga grejjer, och jag vet inte, ska kolla på Gekås om det kan finnas nåt liknande där, dessa 2 kostar 899 och 1199, svindyra, men han för ett jäkla liv här så fort han ser dom i tidningen... WAOOOOOWWWWW..

Gullungen, han har sovit mycket idag, säkert nästan 3 timmar, får se hur trött han e nu ikväll kl 19.3o då de e dags för sängen igen, inte så Happy, anar jag...

Nepp... Mannen e o hämtar kebab i pitabröd från Pinoccio, mumms... Myskväll på G....








  lina  

Vi har den för 1199:- (sista bilden) den kan Noel få i present oxå, vi har lixom inte plats för den längre..hahaha.

Datum: 2009-10-21 / Tid: 18:12:47
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/
  Helena  

Håller helt och hållet med dig om färgerna på leksaker. Helt fel att könsindela dem, tycker jag.

Din blogg ser jättebra ut. Kul att du kan nu, så kan du lära mig när jag vill göra om min :)

Vore kul om vi kunde ses snart. Va alldeles för längesen. Tyvärr e vi dåligt sociala just nu. Har mycket att pyssla med på huset.

Kanske en fika i helgen. Vi har inget planerat. Vi hörs.

Kram Helena

Datum: 2009-10-21 / Tid: 21:32:34
URL/Blogg: http://heahelena.blogg.se/
  Andréa  

Ja det e tyvärr alldeles för mycke könsindelat...Det konstiga är med att en tjej lätt kan ta sig an o leka med verktyg mm (som Filippa, sådan far sådan dotter ;-)) utan att det "känns" konstigt, medans en pojk inte leker med rosa o lila (tex) köksgrejer utan att d direkt känns "fel"...om du förstår vad ja menar....men Noel e bra söt när han går omkring med Filippas BRIO sulky kärra t dockorna ;-)



KRAM KRAM see ya tomorrow :-)

Datum: 2009-10-21 / Tid: 22:46:47
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?