Då var de torsda ida...

Och jag e såå dålig på att skriva här nu, men de e ju så ibland.. Vi har fullt upp kn man lugnt säga..
Noel e åxå inne i trotsåldern, nåt e det han e arg mestadels av tiden och vi e inne i en period då han slänger sig på golvet skriker,vrålar, flänger o sparkar.. Ohh de e såå kul.. 
NEJ.. Ärligt det tar mkt på min krafter och på mitt tålamod.. + att han vart sjuk och haft 8 tänder som kommer samtidigt, så alltid e det inte bara härligt med familjelivet, de e rätt tufft ibland åxå..

MEN vi har gjort roliga saker åxå...
 Måndagen var väl inte så jättekul, vi hade en innedag med städning o rensning i allt möjligt..

I Tisdags fick vi åxå gjort en del på förmiddagen, Sen packade vi fika o mackor o gav oss iväg till lekplatsen, där mötte vi Andrea, Filippa och Ebba, barnen lekte jättebra och vi satt gott i solen hela dagen... Solen värmde så jag satt bara i linne hela dagen.. i 4 timmar var vi där, en hel-lyckad dag..
Kvällen var lugn med mkt TV, älskar hösten när bra TV börjar igen...

I Onsdags var jag ganska så lycklig över att åka till staden... Det började bra, Noel var så snäll på bussen in och sen i början av dagen.. Vi fikade med Lina, Saga,Wille o sen kom även Andrea,Filippa o Ebba... Barnen lekte bra på Herberts.. MEN när vi gick därifrån... Jag trodde ju att jag var smart som gjorde välling till Noel så han kanske kanske skulle somna. Men NEJ, vi kom in på MELLO o då skulle han genast ut ur vagnen o leka lego...
Jag fick allfall lagt undan en MOLO-dress till Tim och köpt en IdaT- bodysuit.. :-)
Där inne börjar det stinka... klart det e min son som bajsat, blää, butiken fylls av den hemska doften, skynda därifrån,  nästan dax för BVC så vi går dit...

Varmt o svettigt o så kommer man in i ett väntrum fullt med folk och sen var dom sena åxå, Vi hade tid 14.3o men kom in först 14.45..
Läkaren världens goaste Tarike undersökte min klump och allt var fint med honom, sköönt...
Tim väger nu 6300 g och e 61 cm lång... Snacka STORA killen...

(Noel satt snällt med pussel medans vi höll på)

Vi gick till Lindex efter det... MEN det ångrade jag snabbt, DÄR började Noel, Andrea sprang o köpte bilar till barnen (lite godis för att muta bara ;-) ) Det proppade Noel i sig så han var inte lugn många minuter, o så höll det på gnäll, sparkandes i vagnen, tog jag upp honom var inte det bra, satte jag ner honom i vagnen blev han galen.. ja...
Allafall, det e lungt en liten stund, vi går till Kvantum köper snabbt drickor till barnen, medan Andrea ändrar P-skivan.. Noel e lugnare. Jag vill såå gärna gå in på Indoor, jag chansar... HYSTERISK Noel, Tim akuthungrig (trots att det bara var 1½ timme sen han fick mat)  Hittade inget på Indoor, dåligt sortiment inne tycker jag.. UT till första bästa bänk, satte mig o ammade, Noel fortsatte gapa o skrika, LÄTT ÁTT AMMA I EN SÅN SITUATION, Tim blev nöjd allafall o han somnade om, Tog upp Noel ur vagnen, Höll FAST honom i famnen och vyssade honom tills jag kännde att han slappnade av, DÅ kunde jag lägga honom igen i vagnen o han tok-deckade... ÖVERTRÖTTUNGE I 2-ÅRSTROTSEN är inte kul...

Gabriel kom direkt när han hämtat Melwin, Sen släppte han mig på Willys så att jag i lugn o ro kunde handla mat till oss.. Ett litet lätt kvitto på 1650 spänn, hur kan det vara så dyrt me mat, jag handlade ganska mkt men inte överdrivet...
Men jag har sett på vissa priser att det smyghöjs då o då...
Jag vill inte ens tänka på vårt matkonto när pojkarna e tonåringar...

Allafall så mådde  jag dåligt ganska länge sen, efter våran stadstur, mkt bråk och tjiv... Jag hde verkligen förstått Noel om det hade vart så att vi gick in och ut ur affärer men vi var i sammanlagt 3- affärer igår.. 3 AFFÄRER ska väl en 2-åring klara av.. INTE NOEL...
Hatar trotsåldern, och jag e lite sån åxå att stirrar folk på mig tycker jag det e ännu mer jobbigt, dom flesta har väl eller har haft småbarn själva. MEN jag vet man glömmer fort, helt plötsligt e dom så goa så goa igen o dom e mammas lilla älsklingar hela högen o myyys o pluttinutt mm mm

Dagen var över 19.3o och jag slängde mig, ordagrant i soffan och min kropp värkte, det känndes som jag blivit överkörd..
Phuuuuu SNÄLLA inte en sån dag till..... Det e inte  BARA mysigt att vara småbarnsmamma...

Idag ska vi vara hemma, HOME SWEET HOME.. Fixa lite o städa lite, det daglig röjjet... Sen får vi se om vi hinner nåt mer..

Nu ska jag blunda några minuter till, dom går i kors... Noel somnade om, såå skönt..


Här kommer lite bilder åxå, bara lite blandade...

Andrea har vart här ett par gånger här ligger Tim och Ebba brevid  varann.. Kan mn inte tro att det bara skiljer sig 2 dagar på dom små, kolla in min klump..




En kväll har Melwin Lego-saga för oss...



På lekplatsen var det mysigt me lek o fika...













Här ligger Tim gott...



Kan Tim så kan väl jag tycker Noel...



Liten älskling i soffan...

  Annika  

Johanningen noel verkar inte va snäll just nu emot dig;) haha vi får se hur det går för mig o Johan:) haha

Datum: 2009-09-18 / Tid: 20:27:35
URL/Blogg:
  Karolina  

Hej

Jösses vad han växer eran lille guldklimp. Undra när han kommer att komma ikapp Axel. Han vägde 7600 på senaste, vägde 6010 när han var fyra månader. Kunde inte låta bli att jämföra kurvor. När Axel är ett är och Tim är ett halv år så kommer dom båda att väga 9,5 kg sedan kommer Tim att vara större. Axel kommer att vara 76 cm ocg Tim 72, om om nu skulle följa den kurvar dom ligger vid exakt nu. Lite komiskt. Axel kommer att få vänja sig vid att ha en kusin som är yngre med större. Men ju äldre de blir desto mindre märks ju skilnaderna.

Annars är det bra med oss här. Sprang runt med barnen på loppis idag. Köpte en bra våg till köket. Blir så irriterad på när det står vikt i recept och man inte har något att mäta med.

Hittade världens sötaste Kavat skor nästan lagom till Axel som jag inte köpte. Ångrar mig, tror att loppisen skulle var imorgon ochså så jag ska tillbaka och se om de som sålde dom är där. De var knappt använda alls.



Hälsa hela familjen

Kramar Karolina

Datum: 2009-09-19 / Tid: 19:29:02
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?