Solen skiner...

Och det ser härligt ut ute redan, kommer nog bli en varm fin dag, som jag kanske ska ta o spendera ute, kanske ska jag vara tuff nog att ta tag i friggeboden själv, undrar om jag klarar det.. Vissa grejjer där inne e riktigt tunga..
Men jag vill så gärna få lite ordning, innan hösten kommer, gräset här hemma brukar vara välklippt men nu e det skitlångt.. Får se vad jag hittar på..

Skulle behövt åka till gekås o köpa krukor, som man kan ha vinterblommor i, de e dags nu att fixa nåt fint till verandan..
Ja tycker ändå att hösten e välkommen nu, det e lite mysfaktor över hösten.. Man kan konsentrera sig inne o slippa tänka på trädgården.. Våran trädgård e lättskött, inte en massa rabatter att rensa och inga buskar som ska klippas osv. Det e min stil, hade jag haft en trädgård som skulle fixas hela tiden hade jag inte haft någon tid över alls..

Så vi får se vad det blir av denna dagen..

Igår tog jag o de 2 små bussen till stan, noel var verkligen på toppenhumör. MEN det hände något när vi kom till stan, han blev arg och grinig.. Andrea mötte upp oss vid bussen och vi gick neråt, in en sväng på apoteket sen ner mot gallerian, Noel var sur hela tiden inne på H&M så jag fick inte direkt någon ro att titta på något.. Sen bestämde vi oss för en fika, Noel ville ha en svindyr muffins o jag tog en MoccaLatte med massa grädde på.. :-)
Noel ville inte ha muffinsen o fortsatte skrika o grina, HJÄLP...
Jag ringde Gabriel som kom och hämtade Noel efter bara 5 minuter, som en räddande ängel.. phuuuu svettigt med en grinig unge på stan kan ja lova..
Sen gick vi in till Kappahl o kollade barnkläder men hittade inget alls.. Tyckte både H&M och Kappahl hade tråkiga barnkläder, allafall till pojkar..
Så Tim fick välbehövliga nya sockar, 4 par, han har växt ur sina 10-12- sockar nu..
Efter det gick vi till bilarna, Gabriel hämtade upp oss och vi körde en sväng ner till Apelviken medans vi väntade på kinamaten.. Så fint det e där nere, det e Varberg för mig, eftersom vi alltid bodde där i stuga eller på camping när jag var liten..
Vi hämtade maten och körde hem...

Klockan gick fort och strax efter maten skulle barnen i säng, o sen var det dags att slänga sig i soffan, kolla lite fotboll, Idol, True Blood och sen Heroes en riktig seriekväll.. IGEN ;-)

Jag slumrade lite på soffan med Tim på magen efter Heroes och kom i säng först vid 00.3o.. Då var det dags att ge Tim en ny blöja och näsdroppar, sen somnade vi gott om.. Säkert vid 01-tiden..
Natten har vart OK, jag gav Tim näsdroppar igen vid 05-tiden innan han skulle äta, men han e i stort sett bara tät på natten.. Han var helt OK under dagen allafall.. Får se hur det blir idag.. Noel e pigg och idag ska han sova på dagen för jag tror det var därför han var så grinig igår, för att han inte sov på middagen som han alltid brukar göra..

idag ska jag INTE sitta framför datorn en evighet innan jag kommer igång, nej jag ska sätta igång NU.. Så jag får saker o ting avklarat..




  Helena  

Jag blir chockad men glad när jag läser att ni tittar på fotboll, utan att jag är hos er ;)

Datum: 2009-09-24 / Tid: 19:07:05
URL/Blogg: http://heahelena.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?