julen o allt omkring...

det var ett tag sen nu o jag har massor med bilder... :-) har verkligen inte haft tid för bloggen, + att jag haft iPaden o den e ingen rolig o blogga från nu för jag har ännu ingen kabel så jag kan lägga in bilder :-( MEN ska in på On Off snarast o skaffa en, den e tom. billig...

hmm vart ska ja börja...
Jo när Gabriel o Noel var på Gotland så fixade vi hem en gran, ganska ful, men de var en gran o med lite pynt i så blev den rätt fin till slut..
Melwin o jag fixade med den på kvällen, Tim var med en stund men det slutade med att jag fick lägga honom, han rev ut allt vi satte i..

Här e bilder från den kvällen..

Lite svårt att slita sig från Tv´n..





ganska fin blev den.. :-)



(synd bara att vi inte kan vara hemma o njuta av att vi faktiskt har en gran... )

Sen kom julafton...
Jag som hade jobbat natten la mig o sov till kl 11 och sen blev det lite stress men vi lyckades komma hemifrån fina o klara kl 12.15.. I år firades julen nere i Falkenberg o vi hade en kanon-julafton, en av dom bästa på länge faktiskt, det var lugnt o skönt o en superstämning hela dagen o kvällen. En bättre julafton kunde vi inte ha så alla e glada o nöjda...

Bilder från vår julafton :-)

Julbordet börjar ta form...



granen o lite klappar, sen fylldes det på ÄNNU mer men det missade jag att få med på bild.



Tim får ha tofs när han äter, annars får han mat i hela håret..



Nova-Lee



Nu ska här ätas, Jaqueline hade dukat fint..



O så kom ÄNTLIGEN tomten.. :-)





en del av fam. Nyberg..



















När vi kom hem på natten så hade vi inget vatten :-( PANIK.... Som tur var hade vi en flaska vatten i kylen så vi kunde fixavälling till barnen, dagen efter packade vi ihop allt vi behöver o flyttade hem till mammas 2:a på 50 kvm... Vi tog me lite julklappar så barnen hade saker att grejja med..







juldagen var lugn, vi köpte en massa olika grillat på Coop o gjorde en god sallad o så slappade vi o kollade på Eclipse på kvällen... Jag fick Eclipse fanbox av Gabriel i julklapp :-)

Ska visa det SUPERFINA halsbandet jag fick åxå, älskar det :-) får fota det en dag...

På annandagen så åkte vi hem o hämtade mer grejjer o kollade vattnet igen (det gör vi varenda dag)  sen åkte vi till staden o handlade på Hajen, det är då det händer... Tim SPYR.. Fasen, Gabriel fick snabbt springa ut med Tim i bilen o jag fick torka upp spyan, o betala all mat vi plockat på oss o sen fortsätter Tim o spy i bilen på vägen hem.. :-( Det e då vi inser att FAN vi har fått magsjuka, IGEN... Vi får in Tim i duschen direkt när vi kommer hem o försöker få i han vätska men det bara kommer upp igen.. Först efter ca 5 timmar börjar han få behålla avslagen coca cola.. Lagom till middagen så får Tim aptit igen o pillar i sig lite mat, som han dessutom får behålla, han somnar gott på kvällen o känns hur pigg o frisk ut som helst..

Här e Tim direkt efter kräkningarna, inte kan man se på denna sötnöten att han e sjuk...





SEN... någon gång på natten vaknar jag o mår skitdåligt, ligger o vrider mig så länge det bara går, sen inser jag att jag mår jäkligt illa... O sen var det kört... Kräktes till o ifrån hela natten o emellan hade jag sån jäkla frossa o låg o skakade i sängen, täcke + 2 filtar + kläder hjälpte inte...
på morgonen vid 05 kräktes jag sissta gången, o efter det var jag helt sängliggande, kunde inte stå på benen o huvudet det sprängde.. Mamma gav mig en Panocod som jag fick behålla...
På kvällen orkade jag mig upp, men vi drog fram madrassen o la den framför tv´n o så somnade jag där igen.. FY FAN... Ett helvetes dygn kan man kalla det för man blir så ynklig o så sliten...

Idag, vaknade vi o jag mådde toppen :-) GÖTT.. Ingen annan hade börjat spy eller mådde konstigt så vi bestämde oss för att åka till pulkabacken..

Först åkte vi hem kollade vattnet, (ännu fruset) o skruvade ihop Noels snowracer som han fick i julklapp av Anki o Jonas, den va dessutom riktigt snygg...

Bilder från dagen...














Det var väldigt skönt o komma ut en sväng idag o framför allt för barnen, det e inte kul o sitta här o inte kunna vara i sitt eget hem.. O som det ser ut som kommer inte vattnet att komma igång heller för det ska ju vara kallt... :-(
Nu ska vi bara hoppas på att denna natten blir lugn o att ingen annan blir magsjuk... DÅ har dom andra med säkerhet klarat sig... MEN man ska inte hoppas för mkt, det har jag lärt mig nu...

ha en fin kväll alla..



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?