Trött..

Blev väckt redan kl 11 någonting, masade mig upp ur sängen... Trött, e jag... Sitter här nu, mannen o de två stora e o köper fyrverkerier o jag ska snart in i duschen, Tim sover just nu och förhoppningsvis en stund till... Vi har gett Gabriel paket, en Whisky flaska o en parfym + duschcreme från Burberry, luktar riktigt gott :-) Senare ska vi in till staden o handla, vi ska även hem o hämta mer kläder, alltså allt vi behöver just nu ryms i en Ikea- bag, riktigt illa faktiskt,.. Vart ska vi ta vägen ? Det e en fråga vi ställer oss själva varje dag, ska man byta stad eller ska vi vara kvar här, det e typ omöjligt att få boende just nu, det finns inga lediga lägenheter nån stans o dete bara katastrof, ska man ha ett boende måste man köpa. O vi har funderat på det men vi e väl ganska så eniga om att det känns osäkert med ett lån just nu, man vet inte vad som händer just nu med det ekonomiska, ser ju inte så ljust ut, så det e nog bäst att vara utan o jag e glad att vi inte har några lån... Så hyra e första alternativet för oss, vissa som köper lägenheter får ju inte ens sålt dom, en riktig mardröms- situation.. :-( Vi har pratat med hyresvärden, han ringde från utlandet och förstod vår situation o vi behöver inte betala hyran denna månaden, men ändå, vi har ett hus som står o drar en massa el för värmen kan vi inte stänga av, så det slutar med att huset bara kostar både för oss och hyresvärden. Så vi har insett både han och vi att det är nog mer ett sommarboende, för blir det såhär kalla vintrar kommer aldrig vattnet att funka. :-( Ja ja det e sanningen o vi letar, som tokar, vi e desperata, vi behöver ett hem där vi får plats, där vattnet inte fryser till is, så vi får helt enkelt jaga o sen hoppas. Kanske e det vår tur att faktiskt ha tur snart... Drömmen är Breared... Nära jobb, dagis o stan... satt igår o kollade kort, som vanligt och inser hur mkt vi älskar huset på sommaren, det kan inte bli bättre det ligger perfekt och allt e verkligen fint, perfekt för barnen. Men de e bara att glömma, sommaren e ju trots allt inte så långvarig. Ja ja nog om det... Nu hoppas jag att vi får en fin o trevlig dag, vi ska fira Gabriel på ett annat ställe ikväll o jag har fixat så barnen får stanna hemma med mamma... Kommer nog bli mysigt... Ha en fin dagen innan nyår.... :-) Nu
  Lisa  

Oj oj stackars er. Tur ni har varandra fina familjen. Finns många fina hus på Gotland vet jag... Och här blir sällan så kallt att vattnet fryser ;-). Kanske vore något att fundera på. Ha nu en bra gabrielfödelsedag. Jag tror ni snart hittar någon bra stans att bo, det känns liksom så. Kramar/ Lisa

Datum: 2010-12-30 / Tid: 19:21:10
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?