06.45 PIP.

Då vaknar Noel och även vi såklart... Men vad har hänt med min morgontrötta son? Varför har han börjat vakna 6-7 istället för 8-9... Ja en rullgardin ska snarast inhandlas, så kanske han sover liiite längre..

Nu har vi var vakna snart 2 timmar o ligger ännu på soffan o latar oss... Ska väl försöka hitta på nåt idag, kollade ut innan o det ser mörkt ut o sen hörde jag att ett nytt snöoväder ska komma in, vet bara inte riktigt när får kolla på det innan jag ger mig iväg.
Annars tänkte jag stanna hemma o baka MEN man kan inte baka mkt utan ägg...
Så jag borde komma iväg...

Igår åkte vi alla in till stan o jag sprang in o köpte välling, 60 liter på samma gång köpte jag, lika bra tänk att vi gör åt mer än 60 liter välling i månaden, de e inte direkt lite...
O så igår släppte det för Tim, han åt en HEL stor portion med mat. nästan ett halelujah moment..
Han åt tillsammans med oss när vi åt middag på kvällen o fick i sig allt, han blev så mätt att han inte orkade fruktpuren efteråt. Så glada var vi igår nu håller vi tummarna på att han vill äta ida igen, ju mer mat desto mindre välling.
Vi hämtade Melwin på dagis (ja jag säger dagis, fattar inte varför de ska heta förskola, det har alltid vart dagis o så förblir de i vår familj) han hade haft en bra dag, sen åkte vi hem igen o jag lagade middag, torsk m potatis, hollandaisesås o kokta grönsaker, riktigt gott.
Efter det hade vi bara en lugn kväll i soffan, barnen la sig o vi kollade OS, längdstafetten var riktigt spännande o GULD blev de ju, efter det var vi åxå trötta o la oss...

Nu i helgen ska jag jobba o så hoppas jag att vi hinner träffa Johan o Helena o lilla bebisen åxå, som äntligen e hemma. Ska bli himla kul, Gabriel har redan fått tjuvkika på henne i  bilen fuskis...
Hon e supersöt sa han :-)

De e redan torsdag o jag hänger inte med, vi åker om 5 dagar, som tur e har jag INGEN tvätt, kommer kanske få tvätta 2 maskiner innan vi åker men de e INGENTING. Packa ska jag göra så lite som möjligt sisst hade jag med mig 20 ggr för mkt käder, en enorm väska som aldrig behövdes. Denna gången blir det myskläder och underställ med till barnen BARA...
Tim behöver lite mer kläder o jag ska åxå hålla mig till mest underställ o myskläder.
Vi ska allafall ut en kväll, men de blir nog afterski o då har man ju underställ o skiddress så finkläder det behöver ja inte heller tänka på.. :-) ohh jag längtar jättemycket nu...

Ja o Lina ska på en after Ski o Gabriel o Andreas en, de e roligt man kan dela sig lite o roa sig ibland... Ja vet ju att After Skin i Hemsedal brukar vara grym... Allafall dom jag vart på, med go musik o skön stämning..

Ne nu ska jag faktiskt ta o fixa ordning oss o sen ta bussen till stan vad vi ska göra de vet ja inte men ja känner att de hade vart gott o komma hemifrån lite idag. Ska ju fortfarande köpa present som ja inte hunnit innan. Blir nog en fika på Herbert´s me... Alltid uppskattat av barnen..

Nu kommer lite bilder...

Fick nya bilder på kattungen. Han börjar växa till sig nu... SÖT e han...




Tim sitter varje dag nu, lite överallt o han gör det bra...



I sängen får man sitta när mamma viker tvätt...



Tim har även invigt sina Converse... (Anki o Morbror Jonas nyfödd-present)



Söta små..

När mamman fotar ska man va så nära som möjligt, helst ha kameran i munnen tycker Tim...





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?