Då va de fredá...

Denna veckan har gått i rasande fart, fattar inte hur snabbt en vecka kan gå... 

Igår fick vi ljusen :-) Har sorterat alla nu o ska skicka iväg mess att dom e här.. Jag e supernöjd med min Reflections- ljusstake den e grymt fin..  Jag tände ljus i den igår och hade då 2 st teljus med doften- Bambu det luktade i hela huset.. riktigt god doft, kanske en ny favorit..

Jag o Noel bakade igår, gjorde en massa bullar både kanel och vanilj, vi gjorde åxå kola-kakor, dom blev helt ok, det var första gången jag gjorde småkakor. Det tog i stort sett hea dagen.. Så när jag äntligen var klar var jag helt slut...

Idag ska vi bara vara hemma, ska skicka ut barnen i trädgården sen så jag kan städa av det värsta här hemma, i helgen hoppas jag att vi kan fixa lite förvaring, det behövs.. Nån hylla el två till alla Gabriels papper. Just nu e det grejjer överallt och jag hatar det..
Vi ska åxå röjja upp allt skräp här utanför, det ska bli gött med större sopkärl hoppas det kommer snart. Just nu har vi det lilla o det fyller vi på en vecka.
Jag har såå mycket att gå igenom så jag bir trött på bara tanken, det e nästan omöjligt att komma nån vart med alla barn hemma..

Tim har utvecklats i rasande fart det senaste, han pratar högt nu och har upptäckt sin röst, nu gör han små skrikljud rakt ut o tycker det e jättekul, han går i sin gåstol både frammåt o bakåt, han äter ok, han gillar inte purématen sådär jättemycket ännu, men det kommer väl, men han äter mängder med gröt o fruktpuré, han dricker vatten o smaskar på majskrokar.. Han e en liten social kille som helst ska vara med överallt, men de e bara mysigt.. Han håller vällingfaskan själv, o helst SKA han göra det åxå för att vara helt nöjd.
Han vänder sig från mage til rygg o från rygg till mage hur lätt som helst nu o han har äve försökt att åla sig frammåt...
Han skrattar så han kiknar när Melwin o Noel busar med honom o det e så mysigt att lyssna på.


Allt går så fort med dom små liven... 6 månader o redan så kunnig.. Det dröjjer väl inte länge nu innan man har han sringandes här inne åxå..  Tänk vad kul dom kommer ha tillsammans alla grabbar.. En hel del brottningsmatcher får man väl stå ut med åxå :-)
Noel o Melwin ligger o brottas på golvet så hör man Tim skratta högt åt dom.. he he..

Noel han växte en hel del nu när han fick sin nya säng, nu ska han klara alt själv, han e så go.. Nu mera ska han lägga sig i sängen själv och sen ska vi komma o säga godnatt.. Han e så himla mallig..
Om ändå talet kunde komma igång åxå, det vore det ultimata om spärren bara släppte och orden kom ut för han förstår allt, han vet vad allt är och vad allt heter. Det kanske blir bättre när han börjar på dagis, ohh vad jag längtar efter den dagen.. Tror Noel kommer älska dagis, han känner ju sig som hemma de gånger vi vart med Melwin, han struntar i mig o bara går..
Det kommer nog bli en lätt inskolning.. Han e nog lite trött på att gå hemma med mamma tror jag..
Tim ska börja dagis när han e 1 år och 1 månad alltså i augusti, då e tanken att han och Noel ska börja tillsammans!!

Ja Melwin han längtar till Gotland o till sin farmor, det e mkt prat om det nu, O han tjatar om när sommaren kommer i stort sett varje dag.. Ibland mer ibland mindre...
Han pratar åxå om att åka till Oliver, det ängtar han jättemycket till..

OCH såklart när ska jag fylla år, hur många dagar är det kvar hur många veckor o hur många timmar, födelsedagen är viktig. Han har åxå haft en liten jobbig period nu och vissa gånger går han mig på nerverna, han lyssnar inte på nåt, det är som att det går in på ena sidan o ut på andra..
Det nya e nu : men jag vill eller : men jag ska bara... Det krävs ett fruktansvärt tålamod kan jag säga ibland e det bättre att gå ut ta ite luft o komma in med nya krafter, han räcker ut tungan åt en säger emot en o ja beter sig dumt! Som en riktig bortskämd unge OCH det är han inte, han får inte styra här hemma han får inte vara tyken o han får absolut inte göra som han vill, men nu gör han det iallafall... Så det har vart en hel del tjafs här nu de senaste veckorna..
Hoppas det går över snart.... De e bara att vara tydlig med vad man får och inte får..
Han har som tur e kvar många goa stunder åxå...

Ja det var lite om barnen i detta inlägget för er som vill läsa det...

Nu blir det frukost o sen ut i snön med barnen!!

Trevlig fredá alla!







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?