Igår & Idá....

Igår så åkte vi på äventyr, allafall för för Noel.. Och lite för mig med...

Kl 12 gick bussen utifrån stora vägen o för en gång skull fick jag stå o vänta på bussen, inte springa svettig va högröd i fejjan fektandes med armarna åt bussen att ja ska åxå med, vänta på mig.. Så det var skönt..
Noel tyckte som vanligt att det var kul o åka buss..

När vi kom fram till stationen så hade vi tur, tåget som skulle gå 12.21 var försenat till 12.35 så vi hann med annars hade vi tänkt vänta o ta tåget 13.21. Det enda var att jag inte kom in på stationen med syskonvagnen o det e helt sjukt tycker jag, ska nog få ihop en liten text o skicka in till tidningen.. Fasen på 2010 talet ska det väl inte vara en dörr från 1800 liksom, fasen va arg jag var, så jag fick köpa biljetten på tåget o då kostade den "bara" 100 kr mer, än vad den gjort om jag gått in på stationen o köpt en biljett i automaten.. ja ja... Ringde tom. till tåget sen för att ja var arg men då fick jag bara till svar att jag kunde köpt min biljett på pressbyrån... Och det hade jag inte en aning om... Så Ja nog om det...

När vi kom fram till Falkenberg så gick vi in på Kronan o kollade lite o Noe fick en målarbok med Cars o så köpte vi en till Melwin åxå med dinosaurier..
Sen kom Jaqueline o barnen o mötte upp oss.. Ganska så direkt gick vi till ett café för ja var tokhungrig.. Där hade dom lite leksaker åxå så det var lätt att ha med barnen.. :-)

Sen gick vi omkring lite på stan, hittade ett par tuffa jeans till Noel o ett par mysbyxor o 2 tröjjor.. Jeansen hittade jag på Kappahl o dom kostade 250 men så hade jag fått sms, 25% på valfri vara så det var perfekt.. :-) Nu köper jag 98 till Noel, han har vuxit jättemycket det senaste.. Från 86 i höstas till 98, ja de e lite lite för stort men de gör inget..

Vi hade en trevlig dag o barnen var på ett gott humör, dom var så snälla o så sov båda mina gott i vagnen ett bra tag åxå...

Gabriel hämtade upp mig sen o så åkte vi hemmåt.. hämtade Melwin o sen handlade vi på hajjen, ohh såå jobbig affär att gå i nu, man letar efter ALLT.. O så lagom när man lärt sig vart sakerna finns nu, ska dom öppna upp större o ändra om igen... Sen åkte vi hem... Vi lagade mat, blev kokt korv o mos, vi var båda trötta o snart skulle jag åka till jobbet... Efter maten a jag mig på soffan o slappade o vilade lite, sen tog jag taxi till jobbet...  Gabriel mådde inget bra så han beställde taxi till mig..

Här e lite bilder...

Noel på bussen..



Och så ÄNTLIGEN på tåget...



Noel säger WOW...



Tim var åxå vaken och satt mysigt i vagnen...



Fikadags...



Lek hinns alltid med...



Timpa....



De var det....


Nu ska jag ta o skynda mig, Gabriel kommer snart hem med ett släp o sen ska han på ett möte o därefter ska vi fylla släpet med en massa skräp o köra till tippen o det ska bli så skönt att bli av med skiten som står överallt, o nu så har vår soptunna inte blivit tömd på 3 veckor, o vi har en mini... de e sjukt, nästa vecka kommer vi att få en stoor tunna då kanske man slipper samla allt i sopsäckar utanför huset..


Ha en bra dag i solen, det e såååå fint...

  Karolina  

Nej, nu är jag jätte nyfiken.

Hur har det varit på Melwins födelsedag?

Kalas med massa barn, tyckte han det var spännande.

Så tråkigt att vara långt bort å inte kunna vara med.

Massor av kramar till stora killen.

Datum: 2010-02-16 / Tid: 08:41:15
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?