Tidig morgon...

6.5o kommer Noel o viskar mamma... mamma sen MAMMA... Ohhhhh inte redan, men de var bara att gå upp byta blöja o på med nya kläder på Noel.. Nu sitter vi här o kollar på Bärgarn o Spökljuset, Noels nya favorit.
Jag e trött och har snabbt bestämt att snarast ska det inhandlas en mörkläggningsgardin till Noels rum så kanske han sover ialafall till 08. Det e lagom, innan 7 e absolut för tidigt.

Tim har vi fått in bra rutin på nu, kl 19.3o-20 lägger vi honom o då sover han hela natten sen. Jätteskönt, 3 mornar på rad har han legat på magen så han vänder sig nu på natten, inte så omtyckt av mamman´men igår la jag honom på mage direkt när han skulle sova o så har han sovit hela natten. Ja ja han e väl en liggapåmagenosova- bebis.
Allafall e det himla skönt att alla barnen sover nu på kvällarna så man får lite egentid framför Tvn i lugn o ro.

Igår var här strålande sol o idag blir det nog lika fint, solen skiner därute så idag blir det nog en promenad... Känner själv att lite luft inte kan skada.
Hoppas solen skiner när vi är i Hemsedal så vi kan vara ute mycket, sola oss o dricka öl o grilla korv... Finns inget bättre än att åka skidor o sen grilla lite ute o öppna en iskall ÖL...

Kanske kanske skulle man ta bussen till staden, har 2 presenter att köpa.. Får fundera lite över det.

Så snart kommer ni få följa min väg till ett sundare liv här i bloggen, kommer bjussa på nyttiga recept och skriva om mina promenader, så fort det blir ljust så ska jag promenera utan vagn själv när Gabriel kommer hem från jobbet så man kan jobba mer med armarna åxå, kanske tom. ska bli en sån där stav-nörd.... Men de e bra träning, läste om ett program på 8 veckor, powerwalk-promenader och nyttig mat räcker liksom för att komma iform o gå ner 1 kg i veckan, det är där mitt probem är lite, jag vill komma i form men inte gå ner i vikt. hmmmm Jag ligger bra i min vikt nu o vill inte se ut som ett streck, o jag vet att tränar jag mycket o äter nyttigt så försvinner jag nästan, så jag får försöka äta ofta. De e inte så lätt men det ska gå, jag får helt enkelt lägga om rutinerna o det kommer vi må bra av både jag o barnen.
Det är så härligt med att det blir ljusare ute. Man kan vara ute mer o röra på sig o även ta kvällspromenader, jag e lite feg o vägrar gå i mörker själv.

Så nu har jag delat med mig av mina planer på att komma i form så nu kan jag inte strunta i det för nu har jag sagt det till ALLA... JAG MÅSTE nu helt enkelt.

Så eftersom det kom ÄNNU mer snö får jag skjuta upp det lite, meningen var att jag skulle börja igår, men det e omöjligt med all denna snö, det är sjukt svårt o ta sig fram med vagnen, det går trögt jag har liksom vagnen som väger i sig och barnen som tillsammans väger 25 kg och en jäklans massa snö... NE... De får bli så fort det blivit lite mer framåtkomligt.  Troligen efter semsestern.

Ne nu ska jag försöka komma på vad jag ska hitta på idag...

ha de bra alla i solen...





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?