Hmmmmm...

Inte altid så lätt att komma på en rubrik, men men nu bev det hmmmm...

Fortfarande ligger kameran i mannens bil, attans får bli ett inlägg utan bilder igen..

Igår kämpade jag, jag menar verkligen KÄMPADE, till bussen med barnen i syskonvagnen, SHIT jag var helt slut när jag kom fram, dessutom var det en enorm snövall som jag inte kom förbi så chauffören fick stiga av bussen o hjälpa mig lyfta vagnen...
Det var snöstorm, massa snö på vägarna så jag var helt färdig efteråt.. Nästa gång blir det att ta bussen som går närmast här..
Men tanterna på bussen sa... ohh jag beundrar dig som ger dig ut i detta vädret med barn o vagn o väskor... ha ha ha Ja sa, måste man så måste man...

Ja vi hade ju BVC-tid igår och läkarbesök så det känndes extra viktigt. När vi kom till stan gick vi först in på Mama-living o köpte en Laban-mössa till Tim som matchar den nya overålen, vi fyndade även ett velour-set från name-it. jättefint :-)
Efter det mötte jag Andréa o Jonas med Ebba, vi hejjade nästan bara sen gick jag vidare till BVC, Tim väger nu 9605g o e 72 cm lång, han e verkligen stor nu... Snart 10 kg... Inte konstigt att man bir trött i armarna av att hålla i honom..
Vi träffade åxå VÄRLDENS BÄSTA LÄKARE-Tarike, jag frågade om Tims förkyldning som nu pågått i 3½ månad o bad honom lyssna o berättade hur det är med hans täthet o hosta, OCH ÄNTLIGEN tar någon mig på allvar, nu ska vi dit igen på måndag och Tim ska inhalera, nå astmamedicin, sen ska vi då utreda om det kan vara nån astma eller om det är nåt annat, skönt att äntligen få gjort nåt, har träffat 3 andra läkare men ingen har ens nämt att man kan prova detta, fy...

Så på måndag ska jag även ta svininfluensa-vaccin... HJÄLP... Jag som inte ville ta det från början, men nu har Tarike sagt att jag minsann ska ta det, och förklarat och berättat om min hosta osv. Så jag får ge mig, nu ska jag gå o ta sprutan.. För om jag skulle bli sjuk skulle det bli illa med min hosta, jag som alltid får sån jäkla hosta. jättejobbigt..

Efter BVC gick vi direkt till fiket, Herbert´s. Jag o barnen, Tim fick välling o jag o Noel åt köttbullar med mos, Noel var på toppenhumör o lekte fint o snällt hela tiden..
Efter det gick vi till Lindex o hämtade libero-boxen o sen vidare till gallerian, Tim fick ett par byxor o en body + 2 pyamasar, jättefint... Noel fick nya tåg till tågbanan.
Synd bara när jag kom hem så ser jag att larmet sitter kvar i byxorna, hur fasen har jag kunnat gå ut ifrån HM med larmet kvar i byxorna, FAN nu kan jag ju inte använda dessa för först måste jag gå dit med mitt kvitto och byxorna så dom får ta bort det, tänk vad det kommer pipa när jag ska gå in där - pinsamt, jag kommer stå beredd med kvittot i handen... Fy på dom...

Sen plockade Gabriel upp oss o vi körde direkt o handlade på Willys.. Fick med oss mängder med mat hem fyllt upp med allt nu så man klarar sig ett tag..

Vi körde sen o handlade grilat på sörse, så när vi hade packat upp alla varor åt vi massa gott, kyckling, rev sallad o potatissallad mm mm

Barnen kom i säng o sen slängde jag mig raklång på soffan, trött som attans.. Men det var kul och det bästa var att Noel var på toppenhumör...

Nja nu sitter jag här jag ska skynda mig kl 13 kommer Andreá o hämtar mig o barnen vi ska dit o äta lunch o umgås lite, jag e ju inte där så ofta så det var på tiden nu... Men jag har ju inget körkort så det e heller inte så lätt..

Melwins barnkalas e bokat, nu ska inbjudningar skickas tror det kommer bli toppen detta, han e överycklig, tänker inte skriva här ännu vad det är förrän inbjudningarna e framme...

Ha en fin torsdag alla...
  Andréa  

Du vet att det bara är att säga till, så hämtar jag dig o barnen :-) kan va skönt med lite miljöombyte från hemmet ibland ;-)



Kraaaam

Datum: 2010-01-31 / Tid: 22:19:21
URL/Blogg:
  Johanna  

Tack de va gulligt!! :-)

Datum: 2010-02-02 / Tid: 13:39:16
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?