Tomt...

Jag är så van att ha Gabriel o Melwin hemma så nu när mannen e o fiskar o Melwin på dagis så känns det bara tomt, jag har absoulut inget att göra.. Tråkigt..

Samtidigt har det vart skönt o ha Melwin på dagis idag för han har vart hyper-rastlös det senaste, även fast vi gjort grejjer o hållt igång så har han vart stimmig..
Han har nog haft en riktigt bra dag.

Det var meningen att vi alla skulle fiskat idag men jag kännde mig inte så sugen o nu har dom vart ute på isen i 6 timmar så TUR var det väl att jag stannade hemma.. Kallt det måste vara, brr fryser bara jag tänker på honom sittandes vid ett ishål..

Vad har hänt här då?? Nästan ingenting dagarna har vart lugna, vi har däremot haft Anki o Johan på besök i måndags o då käkade vi gott o hade det bra..
Jag har även vart hos frissan så nu har jag kort hår, eller kort o kort till axlarna o uppklippt en hel del. Trivs jättebra i det, jag var nästan gråtfärdig eftersom jag tappat s mkt hår nu efter graviditet o amningen. Så det var en befrielse att få ordning på hret igen. I februari har jag tid för blekning.
I går fixade vi hem en ny duschvägg, så fräscht det blev i badrummet nu när den gamla e borta..
Gabriel skruvade ihop väggen på kvällen o idag har jag premiärduschat i den, skönt att duscha utan att vara orolig att en vägg ska ramla ner på en.. :-)

Idag har vi gjort nada, vi har fixat lite här hemma men inte mkt, jag känner mig trött.. Tim o Noel har vart snälla, Noel har bara gjort ett bs idag nämligen smetat ut hela tandkrämstuben i badrummet, sådär lagom kul o städa bort sen.

Innan i fördmiddags hittade jag honom nerkrupen i Melwins säng snarkandes.. Gött!!
Han låg o sov så sött där inne..

Nu väntar jag på Gabriel o Melwin hoppas dom kommer snart, jag har beställt popcorn och en stor chokladkaka så det hoppas jag kommer med hem.. NÅGOT godissugen...

Senare blir det till att laga mat, efter det en lugn kväll med ryggläge i soffan, säkert lite Guitar Hero åxå.. Om 2 dagar ska jag jobba min första natt... Det kommer nog gå kanon, men det e bara 2 nätter nu sen e jag ledig en vecka o sen e det 1 natt så det e inte mkt jag ska jobba men ändå skönt att komma igång lite..

Näe inte så mkt att skriva om idag, skule helst vilja lägge mig i soffan med en go filt o bara slumra o lata mig men det e önsketankar när man e småbarnsförälder...

Ha de bra alla..

En bild på Noel innan i idag..




Sen har vi suttit o testat webbkameran, skulle få en bild på mig o Noel men det gick sådär bra, men vi fastnade allafall..


  Karolina  

Hej



Nu har jag börjat jobba och kan läsa om er varje dag igen. Jätte kul.

Känner mig smått vimsig på jobbet men det kommer säkert att gå jätte bra om någon vecka. Mest känns det jobbigt att se barnen så lite, hinner knappt komma hem innan de ska lägga sig. Så nu ska jag börja 7 istället för 8 då kommer jag hem lite tidigare.



Massa kramar till familjen

Datum: 2010-01-14 / Tid: 07:49:47
URL/Blogg:
  Johanna E  

Åhh vad kul Karolina, dina kommentarer har man saknat massor :-) Men då vet du att jag svarar dig i samma inlägg som du kommenterat..



Kul ändå att jobba lite, men jag förstår, du jobbar väl heltid? Det tar ganska lång tid att vänja sig av med barnen det e jättejobbigt, nu ska jag börja jobba på fredag men det e ju inte alls så mkt, men jag kommer sakna barnen massor ändå..

Samtidigt som det ska bli skönt med lite annat att tänka på än bara barnen hela tiden.



Det ska nog gå bra, kramar...

Datum: 2010-01-14 / Tid: 10:29:14
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?