då va de fredag...

Och man vaknar upp till en varm dag.. Vi åker till stranden inne i stan idag.. :-)
Vet inte hur länge man klarar av att vara där med tanke på barnen, dom kan inte bada hur länge som helst.. O Tim blir vansinnig om man håller fast honom i knät eller sätter han i vagnen, han vill liksom vara med nu, han ska bada.. Så jag får hoppas på att tima in det så bra så Tim kan sova en bra stund..

Jo, turen till Gbg var väldigt lyckad.. Vi tog spårvagnen från P-huset vid bion in till Nordstan o kollade lite affärer, var mest intresserad av att gå på Po.p och Åhlens.. Blev inget shoppat på Po.p hittade verkligen inget kul, det var en del rea men mest på T-shirts o det behöver jag inte.. Snart kan man inte ha kort-ärmat mer.. På Åhlens blev det en Esprit- hoodtröja till Tim- jättefin och ett par Barbapappabyxor o en keps.. Det var allt jag shoppade..
Efter shopping gick vi till Källarkrogen o åt Oxfilé med råstekt potatis o pepparsås.. GOTT var det.. Sen tog vi spårvagnen tillbaka till Bion och fixade popcorn o dricka..

Innan filmen sprang det upp en kille med mikrofon, han började E NI REDO FÖR ECLIPSE?? Alla bara skrek JAAAAAAAAA (inte vi ;-) ) Sen visade det sig att han skulle ha en frivillig ifrån publiken som var Team Jacob.. En Äldre tjej sprang upp och sen blev det en liten frågetävling.. Priser delades ut och sen började dom, VEM ÄR TEAM EDWARD... JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA O så tjejjen VEM ÄR TEAM JACOB... JAAAAAAAAAAA (ha ha ha INTE VI, lite pinsamt men samtidigt lite roligt o se hysterin)
O så höll dom på tills det var ÄNTLIGEN, som man har väntat...
Man fick även en goodie-bag från Monkey-styles (eller vad det hette? )

Den var riktigt bra... Synd bara att det går så snabbt... Men nu har vi sett den och jag vill se den igen...
Den var ingen besvikelse, man tyckte att filmen speglade händelserna i boken fullständigt..

Efter bion åkte vi hem o var hemma ca 00:45..
MEN när jag kom hem låg det ett långt Kärleksbrev ifrån mannen i mitt liv... Det stod jag o läste o fällde en liten tår :-) Det var riktigt fint skrivet och brevid låg en bild ifrån bröllopet..
Vad glad man blir.... :-) Han e bäst!!

Igår gick jag upp kl 07.. Gjorde mig klar o åkte till jobbet.. (jag ska jobba lite på DC, där jag var i 1,5 år innan Noel kom till världen)  Det var riktigt skoj o träffa alla igen o dom timmarna gick jätte-fort.. Jag o Gunvor tjatade i ett.. (Det var min favvo när jag var där sisst)
Detta jobbet ska jag nog klara av nu i sommar.. Vecka 28 och 29 ska jag hoppa in där.. :-)

KL 14.3o blev jag hämtad av Gabriel o vi åkte hem... Ohhh hade ju knappt träffat barnen på 1 dygn så det var härligt att komma hem o få pussa o kramas med dom.. Eftermiddagen blev jättevarm så vi var ute, fikade och satt o tjatade...

Sen kom Jonas... O han stannade ett bra tag, både över middag och kaffe sen på kvällen..
Det är så himla kul att han e här så ofta nu, barnen lyser upp när han visar sig och Tim gör allt för att göra sig till för Jonas och då kan Jonas bära runt på honom en evighet o Tim njuter...
Dom har nån speciell "connection"  Det är så roligt att se... O vi valde verkligen RÄTT gudfar...

SEN satte jag på min Favvo-kanal E!
Gissa vad det var där... 2 timmar special med Robert, Kirsten och Taylor (från Twilight)
Och givetvis de andra skådisarna lite åxå.. Det var mängder med intervjuer, filmklipp och skvaller..
Det var riktigt skoj att se. Att det är sån hysteri runt dom e ju helt galet..
Sen var det dom 10 mest populära Vampyrerna genom tiderna.. Vilket jag åxå tittade på såklart.. Nr: 2 var vår Svenske hunk Alexander Skarsgård från True Blood (som jag åxå följer)  Och nr: 1 var såklart Robert Pattinsson..
AV någon konstig anledning är det Vampyr-Hysteri i världen. ha ha ha
Vad har Stephenie Meyer gjort med sina böcker...
Men jag klagar inte jag tycker ju det är bra.. Hoppas det kommer fler böcker.... :-)

NU kan man verkligen säga att Tim går riktigt bra.. Han går lätt som en plätt från vardagsrumsbordet och vidare in på Noels rum eller till köket, han öppnar dörrar så nu måste jag LÅSA toalettdörren utifrån för annars e han där snabbt som attans o hänger i toa-stolen.. härligt..
Han har lite svårt för att komma upp från sittandes till stående om han inte tar tag i nåt, o sen e det fortfarande svårt o gå längre sträckor ute där det är så ojämt underlag..
Men annars så.. Snart börjar han säkert o springa åxå...

Näe.. nu ska jag bädda sängarna o fixa lite, packa alla saker man ska ha med sen blir det stranden...

Ha det riktigt bra i solen.. Äntligen sommar....






Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?