Blåsiga dagar...

Fy för detta skit-väder som vi haft nu i en HEL vecka...  Så dödens tråkigt tycker jag att det e just nu, varenda dag man vaknar e det regn, storm och grått, grått o grått så långt ögat kan nå...
Det är inte direkt bättre av att vi fortfarande är förkylda, eller mest jag o Tim, verkar aldrig gå över...

Vi har haft riktiga lata dagar här o det har vart rätt mysigt, i fredags fick vi ett ryck o tömde släpet på sand, sen lastade vi på all bråte o alla sopsäckar som stod här med gammal skit i.. Skönt o ha det gjort.. Någonting hände när jag körde den tunga sanden, min axel knakade till o sen dess har jag mer el mindre ont hela dagarna.. :-( Hoppas det bara är tillfälligt..

Barnen var med ute o jobbade o slet, dom sopade uppfarten samtidigt som jag stod med vattenslangen o spolade rent.. Det var riktig tung geggamojjesand så FYY vad trött i kroppen man var efteråt...

Igår åkte vi tidigt hemmifrån, hela vägen ner till Laholm, på ett uppdrag sen till Halmstad o där kollade vi Biltema, leksaker o Chili-möbler.. :-) Kom hem med förvaringsburkar till alla torrvaror och varsin insektsburk- till 2 barn som älskar att fånga nyckelpigor, nu kan dom titta på dom med förstoring åxå, sen fick dom varsitt ägg som man ska lägga i vatten o så växer en dinosaurie där inne och om 2-3 dagar kommer ägget att kläckas... Gissa om det var 2 ivriga barn igår som fyllde på vatten på sina ägg...
Dom tjatade hela kvällen sen, och hur lätt e det att förklara att det är 2-3 dagar man måste vänta innan det är klart.. Jag sa så till Melwin och överlycklig sa han.. JAAA imorgon är dom klara YES...

Lördagskvällen var lugn o skön, Tv-tittande o lite godis :-)

Det går för övrigt bra med maten för min del, känner mig redan piggare nu när jag äter regelbundet, allt funkar som det ska, Dessvärre står vågen orörd denna veckan, BARA av en anledning, den hemska veckan :-)  Då lägger jag alltid på mig 2-3 kg o samlar på mig en massa vatten så magen ser gravid ut, då e det nästan förnedrande att ställa sig på vågen, när man vart så duktig... Som tur e vet jag att det försvinner... Har vart så sen Melwin föddes, 2-3 kg + en gång i månaden...

Idag ska vi ha besök (tror jag) att min brorsa kommer så jag ska baka en cheesekake el (frusen osttårta som mitt recept heter) och till det blir det hallonsås såklart...
Så eftersom den tar ca 4-5 timmar i frysen ska jag snart sätta igång med den...

På onsdag ska min man opereras igen :-(  Han läggs in på Karolinska på tisdag redan..
Så himla tråkigt och jobbigt... Hoppas verkligen att denna operationen ställer mkt till rätta nu..
Skulle det gå nåt mer fel nu så blir jag arg på riktigt..
Våran busiga o roliga pappa har blivit trött och har konstant ont i kroppen. :-(  Det är inte rättvist....
Vi vill ha våran friska, pigga och glada Gabriel tillbaka NU..
Så jag hoppas verkligen att dom lagar honom nu...
Jag mår dåligt av att se min man må så dåligt och då ska man inte tala om hur rädd och orolig man e varenda gång han åker till sjukhuset, vad händer nu? har det hänt nåt mer? eller får han komma hem igen?
Ja nog om det... Snälla ni håll tummar o tår på onsdag... För oss... <3 <3


Ne nu ska jag ta tag i dagen här hemma, har en del småfix att ordna med i hemmet, stormen har gjort så att jag har fått flytta in min paprika, chili och pfysalis- plantor.. Dom står nu i vårt sovrum så jag måste fix nåt.. Detta e liksom inte sommar det känns som höst..
Kanske e detta vulkanens fel.. hoppas inte.. Det borde ju bli några varma dagar...

Ha de så bra alla i höstrusket...




  Karolina  

Fy att det ska ha blivit så mycket fel med Gabriel. Det är verkligen inte rättvist. Nu får de se till att få ordning på honom.

Tänker mycke på er.



Massor av kramar

Datum: 2010-06-13 / Tid: 20:00:01
URL/Blogg:
  Lisa  

Hej, vad härligt med långt blogginlägg! Vilka gulliga ungar ni har. Ska bli kul att se er i sommar. För ni kommer väl hit? Vi har det lugnt och skönt. jag ska jobba fyra veckor nu, mest för det kanske är trevligt tänkte jag, sen ska jag vara ledig under hösten och halva våren också. Det är ju så skönt att vara hemma.



Men stackars Gabe, vilket trassel. Hoppas allt reder upp sig nu i veckan. Hälsa massa. Kramar/ lisa

Datum: 2010-06-13 / Tid: 23:46:40
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?