fredagkväll o lördá...

Igår hade vi en mkt trevlig kväll...
Jag vaknade kvart över 4 o var genast mkt stressad. Kl 17 blev jag hämtad... Jag fick duschat, klätt mig o sminkat mig i turbofart...

Vi fick skjuts till stan med Andréas pappa o hoppade av vid bion, vi var tvugna att hämta biobiljetterna minst 1 timme innan, så gick vi till Värdshuset.. Där hade vi bokat bord för 2 o trodde att vi skulle vara själva typ men där var fullt hus, After Work... Vi beställde in varsitt glas rött o jag valde fläskfiléplanka o Andréa tog fläskfilé med kantarellsås... Det var väldigt gott, både vinet o maten. Jag har ätit deras plankor många gånger och jag kan verkligen rekommendera do till er som inte provat, billigt o väldigt väldigt goda..
Efter maten gick vi till bion, köpte popcorn o lite godis o satte oss... Spännande....

Remember Me!!! En riktigt bra film med ett väldigt bra budskap... En film som får en att fundera o värdesätta sin tid, man vet aldrig vad som händer... Man ska leva här och nu!!
En sorglig film var det åxå men samtidigt mysig, rolig o spännande...
Jag e glad att jag sett den o kommer garanterat se den igen.. Idag har jag funderat mkt på filmens handling men jag e bara sån, när jag sett en film så tänker jag så jag får ont i huvudet nästan... :-)

Efter bion gick vi till Cheers and Beers, där satte vi oss o tog en cider o spana in folk, alltid kul... Där var redan mkt folk o rätt skön stämning, musiken var lagom o man kunde tjata utan att behöva gapa till varann... Vi gick in på Oscars o upp på Red Room där tog vi en cider o satte oss i soffan o fortsatte tjata... Det var halva priset i baren, perfekt 2 cider 54 spänn, o så beställde vi in 2 st jordgubbsdrinkar so såg mkt goda ut men dessvärre smakade dom pyton, men dom var fina att titta på :-)  Vi ´stannade där ett tag gick ner o ut tog ett par cigg o sen tog vi ett varv inne på Oscars o insåg att vi inte kännde oss direkt hemma där... Vi gick in på Cheers and beers o hämtade jackorna o ringde efter skjuts...

Medans vi väntade gick vi till Charies o köpte korv m bröd, o sen kom Andréas pappa o hämtade oss o körde oss hem, jättesnällt!!

Hade verkligen trevligt o kul o det var vädigt skönt att bara komma ut lite se lite folk o tjata massa med Andréa... Vi snackade inte så mkt "barn" de blev mest massa gamla minnen om gamla utekvällar, påhitt, pinsamheter mm mm Avslöjade en massa man gjort som tonåring då man var mer vild än tam o rännde på krogen 3-4 nätter i veckan... ha ha ha Jag insåg igår att jag INTE saknar det livet, jag e så nöjd med mitt mamma-liv o min fina familj.
MEN det är kul o komma ut ibland, bara för att se lite annat o bara vara "jag"...

O ärligt... chockad blev jag av tjejjers klädsel nu för tiden, varför ska man ha så lite kläder som möjligt, tycker det ser hemskt ut jag, korta kjolar så man nästan visar allt man har, harreguuuud... Min mamma skulle aldrig släppa ut mig sådär klädd... Ja man blir förvånad, genomskinliga spetskläder o kort kort verkar vara "inne" nu...
Kan säga att jag o Andréa var väldigt "ute" då :-)

Andréa hade kameran med sig men det blev inte många kort tyvärr... Men här e 2...

Här e vi :-) Liiite svårt att håla mig för gapskratt hmmm kameror e inte min grejj...



De "fina" drinkarna...





Idag, har jag sovit.... Sååååå gott... sov till 10.3o Snälla Gabriel gick upp vid 7 med barnen o jag vaknade till ett fint hem o glada barn... O sååå mysigt o krama om dom på morgonen..

Ja la mig snabbt i soffan o låg där nån timme till innan energin kom tillbaka..
Barnen o Gabriel gick ut o rev ner staketet till verandan, snart ska vi nyta trall... :-)
Solen värmde gott idag o ja satt ute i en tunn tröja o solade mig lite.. Gött, som jag längtat efter detta...
Jag damsugade o fixade ite o sen tog vi bilen till stan, jag o Melwin handlade taccos-grejjer o han var så snäll o hjälpsam inne på Willys, sen scannade han alla varorna o ja la dom i påsen, då e de kul o ha med sig han när han faktiskt lyssnar på sin mamma...
Sen åkte vi till fyndmagasinet o köpte lördagsgodis...
Jag o Melwin skötte ärendena idag eftersom de 2 små sov gott i bilen...

Vi har lite sjukstuga här hemma nu med Tim e dunderförskyld får hostmedicin o Alvedon regelbundet o Noel har hög feber...
Han fick det nu på kvällen, tim har vart förskyld 3 dagar nu o blir de inte bättre imorrn åker vi in med han, kolla så de inte e nåt allvarligt för han har ont i halsen o det är mkt möjligt att han kan ha fått öroninflammation åxå eftersom han e så snorig o slemmig.. stackars mina barn när ska detta ta slut... Nu tycker ja vi e värda att vara friska..
Noel har gnytt i sin säng hela kvällen så nu ska jag ta med honom in till vår säng så får han sova med oss inatt så vi kan ha koll på honom...

Melwin o jag har haft myyyyskväll, han kämpade o kämpade men kl 9 slocknade han på soffan... Vi har druckit påskmust o ätit ostbågar... Han e mkt nöjd när han får vara den som e uppe själv o ja tror han känner sig stor o stolt...

Nu ska jag gå in o sova jag med, imorgon e det Gabriels tur att få sovmorgon eftersom han e på grabb-fest ikväll hos Johan..
Tror att ja o Melwin tar en tur till lekplatsen imorgon, sjuklingarna får stanna hemma o kurera sig..

God Natt

  Andréa  

Ja det va en mycket trevlig kväll!! Nästa gång tar vi utanför VBG ;-) Vem vet, kanske e mer för oss!

Nu ska ja krypa ner i säng, natti natti....

Datum: 2010-03-14 / Tid: 23:33:52
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?