lite mer igår....

Ja sitter här har vart uppe en timme o klockan e bara 7 :-(
Dessutom somnade jag inte förrän kl 02 inatt, barnen e INTE friska... Jag har nu 2 barn som e sjuka o ett som e på väg att bli... Tim har ju som ja skrivit om innan en jädrans hosta, han hostar jättemycket o e jättetät, han har inte haft så hög feber men en riktig dunderförskyldning, Noel vaknade igår o febern håller i sig ännu 39 grader just nu :-(, Noel har sovit hos mig i sängen o då har jag inte kunnat sova för han har sovit oroligt, gnytt o slängt sig omkring i sängen, Melwin har börjat hosta o även han kom in vid 01.3o inatt o la sig vid mig... Min natt har inte direkt bjudit på skönsömn...
MEN idag e det vi som ska åka in till sjukhuset o undersöka barnen, jag ska KRÄVA att dom ger oss en hostmedicin som hjälper o så vill jag kolla så dom inte har fått öroninflammation..
Så får vi hoppas att vi får lite hjälp iallafall. Kanske att dom gör en halsodling på Tim med för det märks tydligt att han har jätteont i halsen har svårt för att svälja utan att gnälla..
JAG känner mig förkyld men jag håller alla tummar o tår att jag kan få vara frisk o orka ta hand om barnen istället, för det kräver en hel massa energi detta, man får knappt nån sömn o så e dom gnälliga o matta på dagarna...
Snälla kan vi få vara friska...

Här e från igår då vi hade Tacco-mys...



Annars idag så blir det till att ta hand om barnen, vi skulle egentligen möta Andréa o Filippa på lekpatsen, men det får vi hoppa över tror jag. Melwin känner sig inte sjuk men eftersom han har börjat hosta så vet jag inte riktigt hur det egentligen står till...

Vi får ta en tur i bilen istället, våra barn och vi gillar att åka runt o titta, o det är ett ganska så bra nöje om man har krassliga barn o vill komma hemifrån lite, det gör vi ofta.. Får väl först se hur lång tid det tar att få komma in till doktorn...
En bilrunda e aldrig fel...

Här e de syskonmys....



Melwin, världens bästa storebror, allafall för Tim... Melwin gillar nämligen att reta Noel till vansinne nu för tiden så dom för ett himla liv här ibland.. Men de e väl grabbar, brottas o röjjer gör dom, tänk när Tim kommer bli en i gruppen då blir det livat kan jag tänka mig...

Här e Tim i sin matstol, nu har jag vänt på den o så sitter han o leker vid bordet... Lite sjuk men leka orkar man korta stunder...

Jag ger denna Hockus Pokus (stavning?) barnstolen högsta poäng, man kan använda den till så mycket, sitta o leka eller äta vid bordet när man vänder på den, vänder man den åt andra hållet kan man gunga i stolen o "köra bil" med ratten och blir den smutsig e det bara att ställa in den i duschen o skura den sen ser den som ny ut igen... BÄSTA stolen- ever tror jag...

Här e lite bilder på mitt illa matmonster, nu ÄNTLIGEN äter han mängder med mat o mumsar i sig alt han får smaka på... SKÖNT att kunna ge mat, gröt o mellanmål o ta bort nån flaska välling...


 

ha ha mat e gott... här ser man även de 2 små tänderna som vart jobbiga att få...

Nej dags att ge barnen frukost o byta blöjor o sätta på kläder... Sen får vi se hur det går över dagen, jag gillar inte att ha sjukstuga, jag vill ut i VÅREN o njuta..

Ha en fin söndá.... :-)




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?