Mars e här....

Ja då va jag tillbaka, har jobbat i helgen så då har bloggen fått vänta, vart rätt seg på dagarna.
Nu e denna jobb-helgen över 6 veckor till nästa..
Imorrn åker vi o jag börjar känna av stressen nu, vi har inte gjort någonting... fy på oss... Men det mesta e tvättat så de e bara att börja packa....

Helgen har vart lugn...
I fredags kom Johan o Helena hit med sin dotter Svea... En jättesöt liten tjejj... Det var så kul att få träffa dom nu innan vi åker... Dom växer ju så fort...

I lördags var vi hemma, jag sov till 13.3o o sen låg vi på soffan, röjjde upp i hemmet o sen var de mat sen jobb igen.
I går sov jag till 13.3o sen gick ja upp o åt lite, förbannat trött var jag la mig på soffan o sen hämtade vi takboxen o handlade lite sen åkte vi hem o började med maten..
Gjorde köttfärs-soppa o scones supergott.. Sen la vi alla barn o sen somnade vi på soffan båda 2 förflyttade oss till sängen 22..

En ganska så händelselös helg... Men skönt me lugn o ro åxå...

Vaknade först 4.30.. Tim såklart.... upp gav näs-spray o sen en flaska välling så somnade han om till 07... Då vaknade Noel åxå...
Nu igger jag på soffan o har bestämt att 8.3o SKA jag börja här har mängder me saker att stå i idag...

Dagens to-do...

Städa, byta lakan i sängen (gott o komma hem till en renbäddad säng)
Tvätta 2 maskiner tvätt.
Ta bussen till stan o fika me barnen sen kolla h&m o sen behöver jag nya skor åxå.  ( Melwin har hällt en hel flaska drickyoggi över mina mocca-stövlar så dom blir inte rena dom e allt annat än snygga nu)
Åka till Gekås när mannen slutat jobbet.
Handla, laga pannbiffar och köttfärssås till resan.

SEN bir de sängen för då lär klockan va mycket...

Så som ni förstår e det en mängd grejer att fixa.

(Tänk om man hade haft en nanny)

Sen när vi e på resan så kommer jag inte blogga, vi kommer ha fullt upp med annat skoj, men ja kommer ta en massa bilder o blogga om allt när vi kommer hem..

Jag ska iallafall dela med mig receptet på  Köttfärs-soppan (fått av Andréa)
Men det gör jag senare idag, sitter vid fel dator nu...

Sen varje vecka har jag lovat mig själv att testa 2 nya recept, e så trött på matlagningen nu o alltid blir det typ samma saker man lagar, tur de e sommar snart så man kan börja grilla...
Denna veckan har vi ätit 2 nya maträtter..
Fisk-gryta med potatis, lax o torsk och  Köttfärssoppan... Mumms...


Ha en fin dag.... :-)


  Karolina  

Vad härligt att åka till Hemsedal.

Roligt att Melwin tyckte om presenterna, det är så svårt när man alltid har kriteriet att det ska vara lätt att skicka.

Har inte hunnit läsa bloggen på jätte länge. Var i Stockholm förra helgen med jobbet och passade på att träffa kompisar och Oskar som precis flyttat dit. Sedan kom jag hem och blev kräksjuk, och smittade så klart Maja och Axel med. Så hela förra veckan var ett kaos. Maja återhämtade sig fort med Axel är fortfarande inte riktigt bra, stackaren.



Jag har gått tillbaka och är mammaledig tre dagar i veckan och så har Leif och Christina barnen två dagar. Första dagen för dem idag, går säkert jätte bra, men det känns tufft när Axel fortfrande inte är sig själ. Men Jesper finns hemma som stöd idag men han får ju absolut inte bli sjuk. Han har lyckats klara sig än så länge i alla fall.



Massor av kramar

Datum: 2010-03-01 / Tid: 14:13:19
URL/Blogg:
  johanna  

HEJ Karolina... :-)

Ja det ska bli underbart med semester o lite familjetid...

Melwin blev jätteglad för grejjerna, han e inte så svår att köpa till, han blir glad för det mesta han, tröjan e väldigt poppis... :-)

(Axels present har tagit lite tid som du märkt, men ja lovar den kommer)

Ohh fy, stackars er att få kräksjuka, vi har aldrig haft det peppar, peppar o jag hoppas o håller tummar o tår för att vi slipper det.

Ja kan tänka mig att det INTE bli bra om Jesper skulle bli sjuk, men nu verkar det ändå som att det kommer hända grejjer snart.. Får hoppas det blir bättre då.. Kanske åker med till Stockholm när det e dax.. '

Så du e mammledig igen, men de e ju perfekt om ni har Christina o Leifs hjälp, så du kan variera jobb och mammaledighet..

Kanske kanske åker vi till Gotlnd efter operationen, Gabriel kommer ju vara sjukskriven så då kan det hända tt vi passar på o åker över nån vecka.. Vore kul...

Ha de så himla bra, vi får höras snart... Saknar er... massor... KRAM



Datum: 2010-03-01 / Tid: 22:19:17
URL/Blogg: http://johannaandthefamily.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?