Onsdá

Ja då var det mitten på veckan, o idag e mina barn lite bättre än igår, Tim han har sovit hela natten jättegott, vaknade 6.3o o då kom åxå en feberfri Melwin in till oss o var på gott humör o Noel han ligger ännu o sover..

Efter att Tim fått andas in sina astmamediciner igår blev han jättebra ingen hosta alls, nu ska jag snart ge honom dagens första dos.
Det går mkt bättre att ge Noel Kåvepenin åxå, men man får muta med något riktigt gott.. vilket inte e de lättaste då han knappt vill ha någonting nu) Men med lite trugande går det utan att behöva hålla fast o det är så himla skönt.

Så här blir det ännu en dag inne e alla feberfria idag så kan vi allafall gå ut imorgon. :-)
Melwin mår jättebra idag men han får vara hemma från dagis, hans arm e fortfarade väldigt svullen, får se hur det blir under dagen han vill ju gå till dagis o han vill inte vara hemma men vad ska man göra han hade feber igår..
Men e han ok idag ingen feber o så så kan han gå imorgon. Han kommer klättra på väggarna idag men jag tänkte göra egen Play Doh så dom kan sitta o leka med ett tag o så får vi väl hitta på nåt mer..

I Eftermiddag ska allafall jag fly hemmet en stund, komma hemifrån o åka med Helena till en tygbutik i Läjet, ska sy lite nu :-) Om jag hittar nåt men det lär jag ju göra det ska visst finnas jättefina tyger där...

Funderar att göra iordning Noels rum åxå, byta gardiner o sy kuddar i samma tyg som gardinerna o förbereda där tills Tim ska flytta in... Sätta upp hans minneshylla o grejja lite. Skulle vilja gå på loppis o köpa nån gammal möbel som man kan göra om, tänkte nämligen försöka mig på att tapetsera en möbel till barnens rum, såg massa tips igår på Bygglov.
Listerna ska komma upp åxå tror vi ska ha en fixar helg här nu så vi blir klara inne så man kan lägga sin energi på att fixa ute sen så fort snön e borta..

Ohhh vad jag längtar tills all snö e borta så man kan börja röjja, kratta undan löv o skräp o elda.. Sen ska Gabriel byta ut hela trallen, han rev staketet i helgen som var o istället för staketet ska vi ha en halvmåneform på verandan. O så kommer det att vara ett steg ner till gräsmattan, det känns jättestort nu för att det är så himla öppet, mer ljus kommer in åxå..

I helgen tänkte jag att vi skulle grilla, de e dax nu, köpa lite gott kött o göra foliepaket m grönsaker o Gabriels supergoda potatisar i folie åxå.. mummmmms..

Ne nu ska jag beställa lite förstoringar på Noel o Tim, så vi kan rama in dom o sätta upp dom här bland samlingen, ska även börja tänka på vilka foton jag ska ha till vår "släkt-vägg"

Här kommer lite bilder åxå... :-)







Mina cooola killar, tog dessa när vi skule åka in till Doktorn i måndags...

 

Ja det var det...
Ha en fin dag alla... :-)




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?