Receptet jag lovade...

Här kommer receptet på köttfärs-soppan, mycket god och väldigt enkel att göra...
Jag gjorde dubbelt  till vår familj... Så receptet till 4 personer är lite väl snålt..
(tack Andréa för ett toppenrecept)


 
 

Köttfärssoppa


 

Förberedelsetid: 15 min

Tillagningstid: 20 min

Färdigt på: 20 min


Ingredienser

Soppa:
200-300 g köttfärs (nöt eller lamm)
1 l vatten
0.5 tärning köttbuljong
1 liten gul lök
1 st vitlöksklyfta
4 st potatisar
1 st paprika

(champinjoner, morötter)
2 msk tomatpuré
oregano
salt
peppar


Gör så här

 

2. Skär lök, vitlök och potatis och riv paprikan.

3. Bryn färsen i en stekpanna och tillsätt de skurna grönsakerna och rotfrukten. Häll i vatten och buljongtärning.

4. Tillsätt tomatpuré och krydda och låt koka i cirka 20 minuter.

(Jag bakade scones till och det var väldigt enkelt o gott.... )





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?