regn...

Neeeeeeeeeeej, det är grått o regnar idag, jag som skulle promenera, sen skulle jag gjort iordning i trädgården o planterat mina blommor, men det går inte nu, jag kan inte ta ut barnen i detta råa o regniga... Eftersom dom just vart sjuka vill jag inte att dom ska bli kalla o våta.. Så vi får bli inne idag, attans...

Jag skulle inte gått så långt idag eftersom Melwin e hemma men en liten promenad hade vart skönt, hoppas på sol imorgon...Hörde att på torsdag skulle det kunna bli 15 grader, UNDERBART!!!
Då kanske man skulle hälsat på mannen uppe vid jobbet, skönt han jobbar nära.
Det enda positiva med att det regnar e väl att snön försvinner helt o hållet, men gräsmattan e så blöt så regnet försvinner inte ner, det ligger ovan o allt blir geggigt o smutsigt...

Inatt ska jag jobba, känner egentligen inte för det eftersom jag är jätte-trött i hela kroppen känner mig aldrig utvilad, (ja det har jag tjatat om många gånger)
MEN jag får väl se till att ha kaffe o cola o Grey´s o titta på :-) undrar hur många avsnitt man kan orka se på en hel del antar jag.. Igår kollade jag på 4 avsnitt :-)
Melwin ska på dagis imorgon så då blir det lugnt efter jobbet allafall..

Igår åkte vi med Gabriel in till stan, han släppte oss på Herbert´s o där var Anki... Vi fikade, barnen lekte o hade skoj o vi satt där i 1½ timme... Det var ett tag sen man såg Anki så det var skoj..
Sen gick vi till Lindex, lämnade tillbaka min tunika o försökte hitta något nytt till mig men det fanns inget direkt jag ville ha så det blev kläder till Tim, 5 Bodysar o 2 par plysch-byxor...

Sen gick vi till BR, barnen kollade runt o ville ha ALLT som vanligt, hittade en jättekul leksak till Tim, en blomma typ som man sätter fast med sugpropp o så e de en massa detaljer på som låter eller snurrar, Melwin fick BAKUGAN- det e små bollar som förvandlas när man släpper dom på vissa kort o grejer o så ska man samla en massa såna, Noel fick en boll där åxå... :-) Klart man ska ha likadan som storebrorsan...
Melwin lekte med sina hela kvällen sen :-D

Sen sa vi hejdå till Anki o  åkte hemmåt... Blev lättlagad middag, fiskpinnar o mos, men de e alltid gott de åxå...

Jo, Tim han har börjat gå nu om man håller han i händerna uppåt o går frammåt så tar han en massa steg, riktigt skoj. Han går ganska så långt åxå, tänk om han börjar gå snart... De hoppas ja inte men de kan gå snabbt, Melwin gick ju när han var 10 månader.. MEN han var åxå livsfarlig o fick ha en mjuk hjälm på huvudet...

Han pratar mer o mer (inget som man förstår) men han ska vara med i diskussionerna... Han äter mer o mer nu e det 2 mål gröt o middag varje dag o däremellan smakar han på vår mat åxå, SKÖNT att han äter allt för Noel var så kräsen o åt bara välling typ tills han var långt över 1 år..
Han utvecklas fort nu, sitter o leker, ålar sig på golvet ja bebisen börjar bli stor...

har hittat en fotograf som jag ska ringa idag, kul o fota hela familjen ju...
Det kostar 700 och man får både album o skivan, jag har kollat på många bilder därifrån o tycker att han är jätteduktig... finns i Fakenberg...

Måste åxå berätta att det här med att sy barnkläder, det ska jag ta ett steg längre nu, jag SKA göra det, på riktigt jag har sååå mkt ideér o jag skulle helst börja direkt, men först ska jag köpa hem en massa tyger o över på, sen ska jag även lära mig att virka nallar... Så detta blir mitt försök att göra nåt nytt, vem vet mina ideér kanske e bra nog att man kan sälja sen :-)
Så först ska jag börja med att jaga mönster, på byxor, sparkbyxor, mössor, tröjor o klänningar...
Ska även sy matchande filtar, bibs o snuttar... Så snart blir det sy-studio här hemma...

Ni kommer få se bilder o höra mer om detta... Jag e glad att jag äntligen hittat nåt som jag verkligen vill göra... :-)

Ne nu e de dags att avsluta detta, innan det blir för långt inlägg med en massa tjöt...

Återkommer nog under dagen, ska göra min första vagnsleksak idag :-)  Har klippt det, nålat den o nu ska den sys ihop...

TJING.... :-)








  Jaqueline  

Ja visst är det tråååkigt att det blev regn idag!



Nova-Lee har också den blomman du köpte till Tim, det kan inte finnas så många olika. Köpte den också på BR i Varbegr för runt hundringen va?



Ska du sy kläder så står jag HÖGST upp på listan att köpa! Älskar hemamgjorda, unika kläder =)



Härligt med värme på torsdag! Underbart då ska vi vara ute hela dagen!=)

Datum: 2010-03-23 / Tid: 09:12:26
URL/Blogg: http://whistle.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?