Söndá...

Alltså..... att vakna 5 e INTE ok, jag e TRÖTT på att vakna tidigt, o nu e de dags, att ta bilen till staden o fixa persienner, tänk nu när klockn ska tillbaka 1 timme kommer vi vara tvugna att gå upp 4 då?? NEVER!!!!

Jag började morgonen med att städa, diska, o grejja här såg ut som ett KAOS, disk, glas, burkar överallt, men så e de när man inte tar bort direkt, men igår 01.3o var jag såå trött så jag ignorerde bråten o la mig...

Vi hade riktigt trevligt igår, en lugn o skön kväll med väldigt god mat, det blev grillat o massa gott till.. Pepparbiff, potatissallad (varm) bearnaisesås o pepparsås..

Ska berätta hur vi gör vår potatissallad den e riktigt GOD...

Tack för att ni kom till oss igår :-)  Tack för fina presenter...
Tack Andréa som kom hit med en liten present till mig, väldigt välbehövlig sådan...
Tack Svärmor som skickade en fin blomma till mig :-)

Idag ska vi fixa lite, vara hemma o kanske få besök, tror kanske att min bror o Annika kommer o så tror jag att Michael o Jaqueline kanske ville ses så vi får se vad som händer... En sak e säker jag ska förbi Andréa o ge DVD skivor till min sässong 5 av Grey´s... :-D

Ne nu har jag legat på soffan en stund, dags att  ta tag i dagen o den ska börjas med en dusch.. Ha de bra idag, njut av söndan.... :-)


POTATIS-Sallad

Mandelpotatis
Ruccola
Röd paprika ( tunna skivor)
FetaOst   (smulad)
Tomater ( tunna skivor)
Soltorkade Tomater (strimlad)
Röd-Lök ( Strimlad)

Ibland har vi även strimlade sockerärtor, avocado, o rädisor, man kan ta vad man haver.

* Skär Mandelpotatisen i klyftor, lägg på en oljad plåt in i ugnen på 250 grader långt ner i ugnen.
När potatisen är  klar låter man den svalna en aning sen lägger man över alla de färska grönsakerna o blandar lite lätt.. FÄRDIGT!!!

SUPERGOTT E DET!!!









Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?