Torsdá..

Idag vaknade Tim kl 05.5o o jag gick upp gjorde välling o la mig igen, lyckades hålla kvar han i sängen till 6.3o allafall...  Jag tänker vägra detta, vi ska inte vara uppe innan 6 helst inte förrän 7.3o...  Får se hur vi ska kunna ändra på detta, den enda i familjen som är pigg på mornarna e TIM.. Vi har fått ett mrgonbarn... hur e det möjligt?

Igår fick jag ett ryck härhemma fixade Noels rum, möblerade om lite o storstädade där inne, fick även fixat resten av huset men bara det vanliga ingen storstädning precis, JO... det kommer ske förändringar i Noels rum, vi har hittat Tomas Tåget Room Makeover :-)
Så det ska beställas hem o Noel kommer bli den lyckligaste killen i stan.

Sen fick jag ännu ett ryck, jag klippte Tim, har funderat lääänge ville inte klippa av lockarna, men igår så klippte jag alla små "tofsar" han hade här o var o resultaten blev mkt bättre än vad jag hade trott, han ser nu ut som en liten pojke, o så de bästa av allt, lockarna e kvar, bara lite kortare nu.. :-)

Så här ser gullungen ut nu...



Blev himla bra tycker jag...

Senare kom Helena o hämtade mig, vi åkte till en tygbutik i läjet, där fanns det jättemkt fint, kanske inte just vad jag ville ha direkt, men hittade ett mönster-tyg jag har en idé med o sen hittade jag tyg till babysittern, blev svart med vita stjärnor på, hoppas det blir bra det..

MEN ska jag sy fina gardiner sen så ska jag handla där, fanns mängder med Marimekko... :-)

Det var annars himla skönt att bara komma hemifrån en stund o tänka på annat..
Vi fick även bestämt att Johan o Helena o Svea kommer hit på lördag, då blir det grillning..
Ska bli himla gott med "sommar-mat"

På kvällen tog vi det lugnt, Gabriel hade gjort varma mackor o det åt jag tillsammans med sallad o när barnen var i säng så kollade vi på 4 avsnitt Grey´s... Nu har jag sett 12 avsnitt på 3 dagar o har 5 kvar...
Sen e det sessong 6 som gäller :-)

Världens bästa serie det där...

Ja somnade på soffan o vaknade när Gabriel kom ut o sa till mig, gick snabbt in o stupade i sängen...

Idag vet jag inte vad jag ska göra, ja e själv hemma, Gabriel ska jobba lääänge till 19.3o o barnen mår bättre så kanske blir det en liten tur ut... Fy jag e fruktansvärt uttråkad..
Alla barn var feberfria och mkt bättre igår, idag är det enda jag kan tycka som e kvar lite snoriga näsor, annars e allt helt lugnt.. OK jag e inte sådär mkt för Antibiotika MEN ibland e det den enda vägen ut, och nu 3 dygn senare har jag FRISKA barn... Så himla skönt, vi kan hitta på saker igen o vi kan träffa andra... Slippa sitta isolerad här känns underbart, men ändå nu när jag kan göra nåt idag, har jag inte kommit på någonting... Får helt enkelt se vad det blir...
Blir nog ändå en lugn dag så dom återhämtar sig riktigt ordentligt. Nu har vi vart inne i 6 dagar.. :-(

Nu ska jag sätta på lite kaffe, det är mitt nya morgonberoende nu, sååå gott...



 




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?