paus..

har jag haft här i helgen, jag har ägnat all tid med mannen o barnen... Eftersom Gabriel just nu e på väg till Karolinska o ska donera sin njure så e jag nu ensam o kan blogga hur mkt jag vill.. (nästan)
Jag ska nu överleva 5 dygn själv.. :-( TUR att jag har goa vänner som kommer hit o hälsar på o till o med sover över för att hålla mig sällskap... Det betyder MYCKET ska ni veta...
Tack Johan o Helena åxå som alltid ställer upp för oss om vi behöver hjälp... Ni e guld värda...

Varenda kväll sitter man här på helspänn o tror att det går spöken utanför.. Man hör något som knakar o helt plötsligt tror man att man ska bli rånad o kidnappad.. ha ha ha så DUM e jag..


Barnen har dock inte vart så pigga o krya denna helgen men de e ju så, hosta, snor o gnäll... Känns som att det e på väg till det bättre nu, ingen feber sen igår o hostan har blivit mildare. Blir väl iallafall hemma måndag o tisdag.. Sen får vi se om man kan tänka sig att ta bussen till staden på onsdagen.. Man måste ju ändå komma ifrån hemmet nån dag... Annars klättrar jag på väggarna...

Helgen har som sagt vart väldigt lugn, vi har vart hemma, mest bara åkt till stan o så har jag el Gabriel uträttat ärenden o barnen har suttit i bilen o ätit glass, ja med nån av oss vuxna med såklart..
Körde en sväng igår o idag har vi bara handlat allt jag behöver för att laga 5 luncher o 5 middagar, fyy va svårt.. De e massa o tänka på o om jag glömt nåt får jag helt enkelt handla det på onsdag..

Nu har jag dragit igång projekt, STOR-röjja i garderoberna, sortera o få plats med alla barnens alla kläder som just nu ligger huller om buller i högavis inne i klädkammaren, jag ska skruva ner en del hyllor o sätta upp dom i andra garderober som bara har hängare o sen ska här börjas, gjorde lite nu, men ångrade mig snabbt, tar det imorrn.. Jag har ju många dagar på mig, men jag tror jag kommer långt imorrn, det värsta e att jag måste hoppa upp på vinden å lägga saker där..

Så... Handlas på IKEA. Förvaringskorgar OCH galgar...
(nån som ska dit? säg gärna till isf.. :-)

HJÄLP.. det e mycket i detta hemmet som borde göras men orken finns inte, det e trist just nu, ALLT, Jag vill ha VITA väggar o nya golv.. DÅ skulle allt bara vara så perfekt...
Får nog fjäska med hyresvärden, som så gärna vill ha kvar bastupanelen... VARFÖR? Vem tycker det e snyggt med furupanel idag? år 2010? INGEN... Vitt ska det va... helst överallt... Vill så gärna ha en halvblank vit färg, STORA lampor i taket o fina tavlor på väggarna, nu e det tomt o tråkigt.. Depprimerande nästan..

Ne... nu ska jag sätta ihop ett mail till vår hyresvärd, har pratat om det så länge nu så i skrivande stund har jag banne mig bestämt mig....
Håll tummarna kära vänner... På att han ger med sig o säger självklart ska ni få måla vitt...




  lina  

hua jag är precis likadan, duhar väl på larmet när ni sover?

Datum: 2010-05-09 / Tid: 20:15:59
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?