Kärnfrisk familj....

Detta har fått mig att tänka till lite, jag ska ha boken o jag ska ändra massor hemma när det gäller våra matvanor, det handlar bara om att planera smart.... Steg ett har vart att bara dricka vatten på veckodagarna, på lördagen kan man få saft o juice. (mina barn dricker inte mjölk)

Steg 2 blir, ingen snabbmat, inga färdigrätter som fiskpinnar, pulvermos, pyttipanna, panerade schnitzlar, mm mm INGET sånt....
Tänk vad sjukt mkt gift barnen har i sina kroppar idag, jag har vaknat upp då detta handlar om en familj som faktiskt höll på att få sin son in på en instution för att han knappt gick att kontrollera. Han hade anfall, barnen sov inte en hel natt, han hade autism o gud vet vad.....
Familjens steg ett var att ändra på kosten, vad hände efter 3 veckor började dom få sin son tillbaka.... Det e fruktansvärt spännande att lyssna på deras historia, o det e så himla svårt att försöka återberätta... MEN man ska inte proppa i barnen all den skit som finns i affärerna, fy fan, jag har vaknat upp, jag ska beställa boken o till slut så står väl jag åxå o gör mitt eget lördagsgodis till barnen...




Den här boken är en guldgruva av information för alla föräldrar som inte längre kan ignorera symptomen på att vår moderna livsstil kostar på hälsan. Den innehåller inte mindre än 1000 tips på hur du får familjen att börja leva ett grönare liv utan kemikalier, socker, stress och vallkar. Boken följer kända som okända familjer på deras väg till ett nytt och sundare liv. De vet precis hur du har det, och hur mycket bättre du kan få det! De har liksom de flesta av oss motionerat alldeles för sällan, men unnat sig pizza, hel- och halvfabrikat fyllda med e-nummer, snacks och godis desto oftare. Och betalt ett högt pris med allt från förhöjda giftvärden, övervikt, astma, eksem, sömnbrist, humörsvängningar och förstoppning, till sänkt livskvalitet. Men inte nu längre! Ta del av inspirerande recept på ekologiska, låggluten och mjölkfria frukostar, kost mot hyperaktivitet och autism, och sockerfria måltider för ökat välmående hos mamma, pappa och barn.

  lina  

åååå fy....den ska jag med läsa! Skitbra tips! Har tänkt på det mååånga gånger, barnen får i sig alldeles för mkt skit!

Datum: 2010-11-02 / Tid: 06:05:00
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/
  jaqueline  

var hittar man den boken då? ska jag skaka om i kistan här hemma kanske!

Datum: 2010-11-02 / Tid: 06:33:08
URL/Blogg:
  Charlotte  

Det tror jag ALLA gör rätt i, att börja laga mat och ge sina barn!

Datum: 2010-11-02 / Tid: 07:47:02
URL/Blogg: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
  Lisa  

Way to go JoJo!!! Kool!

Datum: 2010-11-02 / Tid: 19:48:13
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?