Mycket.....

har vi att göra hemma nu, suck... Men man ser mer o mer hur det kommer bli sen och en massa ideér får man på vägen så de  e bara att kämpa vidare...

Vi har målat en massa nu, grundat 3 ggr på ena väggen o sen lagt på den riktiga färgen 1 gång + att vi har grundat den stora väggen 2 ggr, nu har vi bara 4 strykningar kvar sammanlagt... Sen har vi en vägg till att grunda 3 ggr o sen måla 2 ggr, det tar sin lilla tid... Den färgen som e över grunden den tar 12 timmar att torka och innan man kan stryka den igen...

Huset e upp o ner, hela vårt sovrum ser ut som en soptipp, jag bäddar inte ens sängen längre de e inte lönt känns det som..

Jag har ringt till Byggåtervinningen och imorrn kommer han o tittar på köket, tycker han de e ok så vill han ha det och om inte så kör vi det till tippen, spisen o ugnen ska skuras och fläkten likaså, för sen ska det ut på Blocket till försäljning, soffan och tv-bänken ska säljas dom åxå..

Idag har jag o mamma även packat ner resten av köket, nu e ALLA skåp tomma o klara för rivning.. Mitt fina vitmålade skåp e nu fullknökat med vardagsporslin och matvaror, tänk så mkt man fick plats i det skåpet...

Från torsdag ska det vara ok hemma, då ska köket förhoppningsvis vara helt ute och möblerna ska vara flyttade, tänk att vi inte kommer kunna ha någon endaste möbel i hela vardagsrummet... Man får bara hoppas på att någon vill köpa möblerna så man blir av med dom snabbt...

Idag när vi hämtade barnen kunde vi inte åka hem för det var nymålat, så vi tog en tur till Gekås... Köpte lite smått o gott... Mest bra att ha saker just nu....

Nu sitter jag här o jobbar min 1:a natt av 3.. Känns alltid lika tungt o jobba första natten, den sissta e alltid bäst för då e man ledig ett tag sen och speciellt nu, efter mitt sissta pass e jag ledig i 2 veckor.... :-) Ska bli så himla skönt, jag vill egentligen mest bara ligga på soffan o sova, mest e jag trött känner att jag snart kommer att behöva en sån där sovanästanettheltdygnpåraken- dag..
Det känner jag för kroppen säger ifrån, jag blir orkeslös o lite smågring, då känner jag att sömn e det enda jag vill ha.... Ligga under ett stort varmt täcke + en go filt o bara snarka.. GALET skönt e det..

Men det ska jag ha på torsdag, då ska jag sova ikapp, då e barnen på dagis hela dagen eftersom jag jobbat natt o då kan jag sova extra länge...

Har väl egentligen inte så hemskt mkt att skriva om heller just nu, ska fota lite hemma o visa er kaoset.. Ska försöka uppdatera lite bättre och lägga in fler bilder...
Nu har jag lite på Wepp-tv som jag ska glo på o sen tänkte jag kolla igenom lite bilder...
Jag e sur o grinig, vet inte varför, ibland har man såna dagar, i mitt fall har jag haft 2 lite extra jobbiga dar... men men bit ihop o se glad ut...

Ha en go natt alla..



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?