Denna Politik...

Jag är inte intresserad av politik, men kanske man borde bli, vad fasen händer? Vad e det med politikerna, varför ska man ändra på så förbannat mkt... Jag ska gå och rösta.. Men ju mer jag ser på politik på Tv blir jag bara förbannad.. Det är bättre att inte bry sig egentligen, för vad har man att säga till om, absolut ingenting, man får så vackert lyda deras bestämmelser..

En sak som gör mig förbannad e bland annat detta med jämndställdhet.. "stavning tokfel säkert"
Som att man nu ska tvinga mammor och pappor att gå hemma halva tiden var med sitt barn, varför? Kan inte detta få vara helt valfritt, varför ska man tvinga familjer som inte har råd att mannen går hemma ha det så, varför ska mamman behöva sitta på middagsrasten, fikarasten mm och pumpa sprängdfyllda bröst, eller varför ska mamman tvingas sluta amma för att man ska ut o arbeta... Tänk dom stackars familjer som måste ta ut full föräldrapenning för att överleva och sen inte kunna ha råd att göra saker för att den ena som tjänar mest måste gå hemma med barnen..
Ohhh, låt det för guds skull vara upp till var och en, hur mkt ska folk behöva bestämma över en.. Konstigt att såna saker ens e på tal tycker jag, visst tycker jag att det e bra om pappan och mamman tar lite föräldraledighet var, men i vårt fall har vi inte haft råd, skulle det vara så att vi skulle dela så hade jag behövt jobba fullt efter 6 månader, jag hade garanterat mått jäkligt dåligt för jag hade haft separationsångest och längtat ihäl mig efter min bebis och vi hade haft mkt mindre pengar att leva på...

Fel tycker jag... Låt var och en bestämma hur man vill göra med sin föräldraledighet...

Andra sjuka saker man läst om e alla dessa stackarna som behövt jobba trots att dom vart typ dödsdömda pga sjukdomar, det finns flera stycken som har avlidit innan eller direkt efter dom återgått till sitt arbete.. Det finns ingen rättvisa, det e helt rätt att man tar sig an fuskarna, men för fasen har man en sjukdom som orsakar att man ska dö. ska man då behöva jobba sina sissta dagar, bara för att annars får man inga pengar så man kan överleva, allafall tills dess att man ska dö...

Sen om man blir arbetslös, då ska man ju söka jobb i hela landet, för annars får man ingen A-kassa.. Man måste kunne tänka sig att flytta.. Man kan till och med separera familjer för att den ena arbetslösa måste ta ett jobb 50 mil ifrån hemorten.. Sjukt hur dom kan tvinga folk att flytta ifrån sin familj, sina barn för att jobba... Ok, visst kan man pendla, men inte hur långt som helst.. 10-15 mil kanske man kan stå ut med, men bor man i norra Sverige och får ett jobb i mellan Sverige då pendlar man liksom inte, ne då får man lämna sin familj på vekorna och vara tillsammans på helgerna...

Och vi, vi vanliga, vi har absolut inget att säga till om.. Behandla oss som ni vill, för vi måste ju göra allt för att tjäna ihop lite pengar, så reglerna måste man helt enkelt följa för att överleva...

OK... ett tråkinlägg och glöm inte, det e mina åsikter, det e min blogg...
Säkert många som inte håller med men det behöver ni inte, jag tycker bara att vissa saker e fan sjuka... :-(

Annars så... Sverige e trots allt ett väldigt fint och bra land att leva i, allafall just nu.. :-)

Jag har bestämt mig för vem jag ska rösta på, jag orkar inte se mer politik på Tv´n nu.. Finns inget som gör mig mer irriterad än dessa kostymnissar som står och babblar en massa som ändå inte kan hållas sen..

Tack o Hej....



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?