O så var helgen redan över...

Fy vad fort denna helgen har gått, vart tog den vägen... Har knappt hunnit njuta med barnen hemma innan det e måndag o dags för dagis, vilket resulterade i att Noel var på skit-dåligt humör o ville inte ta på sig o inte göra någonting... Måndag, tisdag o onsdag ska dom vara hela dagar för nu jobbar jag månda o tisda- natt.. Ska se till att vila mkt idag för jag känner mig trött.. På torsda o freda ska dom vara korta dagar o jag hoppas verkligen att vi kan bada på fredag..

I lördags var vi mest hemma, vi var snabbt inne o handlade bara o sen var vi hemma o fixade... Vi slappade o tog det lugnt, Gabriel var iväg på ett möte o mamma var här på en fika, barnen var ute o lekte i ovädret o jag bakade en "frusen" cheesekake med hallonsås...
Jag ska ge er receptet, den är sååå GOD...
Vi hade myskväll o åt framför Tv´n sen fick barnen se film på sitt rum o jag pausade från målandet o scrappade lite på kvällen... Tycker det e kul, men svårt att få till det så som man vill ha det...

På söndag morgon gick vi upp tidigt o fixade iordning hemmet o kl 10 kom våra hyresvärdar, vi fikade o pratade om köket, golvet och väggarna... Nu e det kalrt, wiiii väggarna i vardagsrummet blir kritvita- yes, o taket kommer att laseras...
Köket blir nytt, vitvaror, kakel, bänkskivor,diskbänk :-) Sen ska även golvet bytas, eller vi kommer lägga ett klickgolv över det nuvarande...
Tror ni det kommer bli fint sen? Ja e överlycklig, men inser samtidigt att vi kommer få bo hemma hos mamma ett tag o att det kommer ta tid innan allt e klart...
Men huset kommer bli kanon sen....

Efter att dom åkt var barnen ute o lekte o jag fixade iordning allt inför kalasen, strök skjortor o packade väskan...
Kl 13.15 åkte vi hemifrån och började med att rösta, jag är inte så insatt, bara lite- tycker det e så tråkigt med politik o jag tycker dom står o ljuger en massa, men jag röstade på det jag tyckte kändes bra, men det blev ingen vinst och det hade jag räknat med...
Efter det lämnade vi Melwin på Superbowl, han skulle fira Alvar som fyllde 6 år... Vi åkte vidare hem till Lina som hade barnkalas för Wille...
Vi köpte bara en liten grej till Wille för eftersom inte Saga fått något från oss ännu tänkte vi bjuda både Wille o Saga på en Busfabriken-biljett...
Kl 16 var det dags att hämta Melwin o när det var gjort körde vi mot Falkenberg för att fira Nova-Lee som fyller 1 år idag...

Där var det full rulle, en massa kakor o tårta o mkt tjat med en massa folk.. Vi stannade där ett bra tag men när kl var 19 gick det absolut inte mer, Tim var så trött stackaren, han tjöt o var på dåligt humör, han kunde inte slappna av heller så vi åkte hemmåt o han somnade på stört..
Väl hemma slappade vi hela kvällen, trötta allihop...

Detta var våran helg, med en hektisk men väldigt trevlig söndag.... Tack för fina kalas... :-)

Bilder kommer... :-)



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?