Underbar start på hösten...

Sikka fina dagar vi har haft, jag Älskar detta vädret, det e lagom, man kan vara ute och faktiskt göra saker och trivas i tröja o jeans.. Man behöver inte andas tungt för att luften e för kvav och man behöver inte svettas så fort man rör sig.. Nu trivs jag, så här e alldeles perfekt och vi har verkligen tagit vara på det fina vädret, vi har vart ute mkt, vilket resulterar i ett hem som e rörigt..

Jag behöver förvaringsmöjigheter i vårt hem, jag måste komma på nåt smart till hallen, jag gillar skåpet vi har där nu men det e för litet för en familj på 5 har jag märkt, klädhängaren e alltid proppfull med jackor och det ser trist ut.. Måste ta tag i allt hemma nu, phuuu jag behöver rensa, slänga säkert 10 stora svarta sopsäckar med saker jag sparat som bra att ha saker och jag behöver släppa att det finns minnen i allt vi äger..
NEJ jag e ingen samlare, men jag sparar på mkt onödigt, jag ska inte bli en samlare så därför ska jag rensa, såå tråkigt.. Och just för att det e så dödens tråkigt så har jag bett mamma komma över o hjälpa mig o sortera o rensa i alla köksskåp.. Hon puschar lite och e snabb, det gör att då e även jag snabb + att det e roligt med sällskap när man gör tråkiga saker...

Så när trädgården e klar ska vi direkt börja inne, men vem vill vara inne när man har såhär fint väder, inte jag iallafall, inne kommer jag att vara tillräckligt nu när det blir kallt ute..

Har lite foton från idag men kameran ligger hemma så dom får jag lägga in imorrn.. Vi har iallafall jobbat hårt ute idag, vi har sågat ner 2 stora träd, eldat och rensat grenarna från smågrenar o barr och sen har Gabriel sågat ved av resten, fick ihop en hel del.. Trädgården blev helt plötsligt jättestor känns det som, tänk vad lite sly och träd kan vara ivägen..
På eftermiddagen kom Jonas och han stannade o var med oss när vi grillade korv på vår lilla grillplats vid kojan.. Ska försöka ändra på den nu när hinderbanan ska dit..
Vi har funderat ut lite idag hur hinderbanan ska se ut och det kommer bli toppen, ska även försöka få tag i grönt militärtyg och sätta vid kojan, så barnen kan få stänga om sig när dom e där, det ska även finnas ficklampor och annat som gör det hela mkt mer spännande..

Så nu sitter jag här o ska jobba natt, känner ännu röklukten, den sitter väl kvar trots en lång dusch efteråt... Vi har eldat mkt idag o alla kläder som vi hade på oss då fullkomligt stinker, så ännu mera tvätt...

Nu ska jag ta o kolla på Biggest Looser, den svenska versionen, får se den på tv4 play eftersom jag missade första avsnittet..
Sen blir det förhoppningsvis resterande 2 avsnitten av Grey´s... Lagom till det snart ska starta igen... :-) Spännande som attans...

Ha en fin natt alla....




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?