då var det månda...

Dagarna för mig går liksom ihop på ett konstigt sätt, men jag e i en jobb-bubbla... Det e väl så där antar jag... ;-)

Idag har det städats lite i hemmet, o så håller jag ännu på med tvätten, försöker komma ikapp sen semestern, men nu har det gått bra för nu kan man faktiskt hänga ut tvätten på förmiddagen o så e det torrt på eftermiddagen, finns inget bättre än doften på kläder o lakan mm som har fått torka ute.. Det e VÅRKÄNSLOR... (bl.a)
Efter städ o röj skulle jag ta mig en dusch, började lite ljummet o jag fortsatte, shamponerade mig o sen blev det kallare o kallare, då visade det sig att jag o mamma som båda två har städat o diskat + duschat gjort slut på varmvattnet, jag HATAR kallvatten, jag blir sur o irriterad för de e ju fasen iskallt o inte heller fick man balsam i håret för det vägrade jag totalt, MEN då hade jag ju den nya total repare från Loreál som jag fick från Anki o sen var det lent o mjukt på nolltid...

Sen åkte jag med mamma nermot staden o hoppade av hos Anna, tog en kopp kaffe o tjötade, sen strax därpå kom Johan o Svea o sen kom även mamma så vi hade ett litet kafferep där inne i fikarummet... :-) Mycket trevligt faktiskt..

Fick beställt en ny tid för tatueringen o det blir den 27:e Maj, fick ju avboka min förra då jag var jäkligt sjuk :-( SÅ nu ska jag bara vara 100 % överens med mig själv på VAD jag ska välja för motiv o sen kör vi, ska även sätta dit en stav i naveln, ÄNTLIGEN... :-)
Tycker det e såå himla fint..

Nja efter 1½ timmes tjöt åkte vi vidare till Anki o tog en kopp kaffe på China Sea o tjötade med henne lite, o efter det hämtade jag 3 trötta o griniga, jagvillintehängamedhem- barn på dagis, SUCK vad tålamodskrävande det kan vara ibland när man själv traskar in på dagis o ska hämta dom alla 3, dom springer åt varsitt håll, den ena kan komma fram o kramas o sen springer han vidare, den stora han gömmer sig eller så ska han "bara" göra nåt mer, eller säga nåt till kompisen allra längst bort på gården, eller kissa eller vad det nu kan vara för ursäkt.. OHHHHHHHH....

Jag kan förstå dom, dom kan äntligen få leka ute, utan alla hemska tunga ytterkläder, dom njuter av utelekarna o har det så bra o så kommer morsan o ska ta dom ifrån kompisarna o det roliga...
Det gäller att ha tålamod och oftast så tar det ca 15-2o minuter innan man samlat ihop barnen + deras tillbehörigheter...

Väl hemma fortsatte det, skrik, gnäll, sötsugna, hungriga, trötta, smutsiga o ja dom hade nästan törstat ihjäl åxå...
Samtidigt skulle ja o mamma fixa maten, o det hela slutade med att Melwin o Noel hamnade på soffan med varsin stor flaska saft, o Tim han fick jag kånka på...
MEN det gick, men just dessa vardagar e inte roliga, oftast e det på måndagar som det kan vara värst, då har dom vart lediga en helg o sovit hur mkt dom velat, slappat o myst en massa o sen kommer man plötsligt till en vardag där allt går på rutin...

Ja ja nog om det, men de e inte alltid så lätt att få ihop allt....

Sitter nu här på jobbet igen o här spenderar jag den mesta tiden just nu känns det som, min motionering går alldeles utmärkt igår var jag ute på den långa rundan o det var så himla skönt, men den känndes lite för mesig igår, förra måndagen när jag hade gått den rundan var jag genomsvett o slut i kroppen, träningsvärk dagen efter o nu var jag knappt svett eller trött så jag måste öka på den lite, ska promenera nu i 2 veckor till sen brjar jag springa om jag e helt frisk då vill säga...
Har klarat allt bättre än vad jag någonsin kunde ana, har inte fått i mig godis, läsk, saft, potatis, pasta eller ris på 8 dagar nu, jag äter frukt,grönsaker, ägg, kött, fisk o kyckling istället o så tar jag knäckebröd då o då, med keso eller makrill i tomatsås på..
Det var väldigt gott med keso + hackad tomat + kryddor..  Jag dricker bara vatten + kaffe (men mindre) det kan jag absolut inte bara sluta med, det måste jag ha det e ett begär...

Idag börjar även min sluta röka vecka o jag tycker det har gått bra 3 cigg på hela dagen idag :-) Bestämde mig för att trappa ner lite istället för att sluta tvärt, så 3 om dagen e målet, sen hoppas jag att sluta helt till nästa måndag..

Nu sitter jag här o vet knappt vad jag skrivit... Ska tipsa om en mkt god sallad sen :-)

Öhh avslutar nog här innan det blir ännu mer kaos i inlägget...







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?