FUCK YOU RIGHT BACK....

E en av mina FAVVO-bloggar...
Fan hon skriver så mkt kloka saker den kvinnan, hon e inte blyg o står med rak rygg för det hon skriver om.. Dessutom verkar hon vara en skön brud med skinn på näsan...
Hejja Katrin Zytomierska...


från hennes blogg... 


Alltså jag vet inte om Ringo nu kommer in i nån asjobbig fas eller om han är småsjuk eller vad i helvete det är, men han är omöjlig att ha och göra med. Inget passar. Tar man upp honom vänder han bakut, släpper man ner honom börjar han skrika, leker man med någon pryl blir han irriterad, gnäll, tjafs, skit, herregud jag är helt slut efter den här dagen. Jag tänker ofta på det där att det anses vara "skönt" att vara mammaledig, ledig? Vem fan kom på det ordet? Vad är det för supersexistisk gubbjävel som kommit på att det ska heta mammledig? Det borde heta mammadubbeljobb. "Hej, vad gör du?" "Nä men jag mammadubbeljobbar". Så borde det vara för det är tusen, inte dubbelt, tusen gånger jobbigare att vara hemma med bebis än att jobba. Fan för alla jävla karlar som jag allt för ofta hör säga "Nä men hon är mammaledig och har det soft" eller "Hon är mammaledig så hon har tid". Vilket skämt. Jag mötte en manlig bekant på gatan idag. Vi började disskutera just det här med att man idag som kvinna förväntas göra samma karriär som mannen men att man samtidigt ska ta hand om barn, hem och all logistik och jag sa till honom att det inte är möjligt att göra det utan att riskera sin hälsa. "Det är just därför som vi män inte gör det. Vi tar hand om jobbet", sa han och så skrattade vi men jag hade lust att nita honom. "Ha ha ha ha", skrattade jag med sammanbitna tänder och ett allt för tillgjort leende men han fattade inte att jag var ironisk och skrattade åt honom och inte med honom. Jävla män. Men det är inte för att de inte vill det är för att de inte kan och den disskusionen ska vi inte ha igen, det är bara det att jag så ofta slås av just det där. Det var bättre förr. Männen jobbade, kvinnorna skötte barn och hem och så delade man på alla mannens inkomster. Men fy fan va trist. Det vill jag inte heller. Man kallar det moment 22.


Läs hennes blogg
HÄR




( håller fullständigt med, mammadubbeljobb, var en jäkla bra benämning på "mammaledig" )




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?